Töretlen az interneten elhelyezett hirdetések felfutása, igaz, az alacsony bázis alapján ez nem meglepő. Ennek ellenére a 2000. év első felének változásai roppant dinamikát mutatnak. A magunk mögött hagyott két évben több mint hatszoros növekedést mért a Carnation Research és a Magyar Reklámszövetség önbevalláson alapuló felmérése.
Az 1999-es és 2000-es esztendő három fél évében 110, majd 235, végül 627,1 millió forintot regisztráltak. Negyedéves összehasonlításban ez 236,4 (1999 első három hónapja) után 390,7 millió forint (2000 második negyedév) költés. A piac gyorsuló tágulására jellemző, hogy a tavalyi első fél év teljesítménye 167 százalékkal nagyobb a megelőző hathavinál, a két esztendő első felének összehasonlításában a növekmény már 470 százalék.
A piaci koncentráció tovább erősödött, az első öt médiatulajdonos részesedése 68 százalék 2000 második három hónapjában az előző negyedév 56 százalékával szemben. (E cégek teljesítménye erősen hullámzik, 1999. első hat hónapjában 65, a következőben csak 57, 2000 feléig 64 százalékot hasítottak ki maguknak a tortából.)
A megrendelők megoszlása lényegében változatlan: felerészben közvetlen hirdető, negyedében on-line ügynökség, ennél kicsit nagyobb hányadban off-line agentúra. (Az első csoport részesedése valamelyest csökkent, a másik kettőé ezzel arányosan nőtt.) A hagyományos megrendelések érdeklődésének növekedésére utal az is, hogy a médiaszektor aránya körülbelül négyszeresére emelkedett, amelynek következtében a dobogó második fokán helyet cserélt a pénzügyi cégekkel. Továbbra is az it-ipar társaságai adják fel a legtöbb hirdetést, ezek azonban a nemzetközi tendenciával megegyezően 66-ról 46 százalékra mérsékelték pénzköltésük arányát a 2000-es év második negyedében.
A hirdetési fajtákban megingathatatlan a banner (csíkhirdetés) népszerűsége, de jól láthatóan növekszik az on-line szponzoráció. Az árak 15 százalékkal voltak magasabbak a tavalyi év második felében az előző hat hónapénál, utóbbi 25 százalék drágulást mutat a megelőző második feléhez képest. E nagymértékű felfutás mögött azonban a célzottabb, tehát jobban eladható reklámlehetőségek hatékonyabb felkutatása áll. A barter mindinkább visszaszorulóban van, 1999 második felében még 19 százalékban alkalmazták e módszert, a rá következő év két negyedében ez 12,6-ra, majd 11 százalékra esett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.