A Westend City Center építésekor Demján Sándor már szorgalmazta, hogy a nyugat-európai fővárosokhoz hasonlóan Budapesten is épüljön repülőtéri gyorsvasút, amely a Nyugati pályaudvart kötné össze Feriheggyel. A MÁV és a TriGránit tervezési munkacsoportjának szakértői a múlt hét végén bemutatták javaslatukat. Ebben a forgalom, a gazdaságossági vizsgálatok, becslések, forgalmi szimulációk és egyéb dokumentumok alapján több változatot dolgoztak ki. Ezek között szerepelt a korábban esélyes lehetőség, a Cegléd--Szolnok vasútvonal használata, a Kőbánya-Kispest vasútállomástól a repülőtérig tartó leágazás építése, a használaton kívüli iparvágány felújítása. A vizsgálatok szerint a jelenlegi pálya, a vonal forgalma nem teszi lehetővé megfelelő gyakoriságú gyorsvasút közlekedését.
A MÁV és a TriGránit Rt. által elfogadott javaslat szerint a Nyugati pályaudvar--Rákos rendező--Körvasút--Rákos--Újszász vonalon, majd onnan vonalkiágazással, mély vezetésű alagúton haladhatna a gyorsvasút a repülőtérre. A vonatok húszpercenként, tizenkilenc perces menetidővel közlekedhetnének. Jelenleg harminc-negyven perc alatt lehet a belvárosból Ferihegyre utazni.
A projekt tizenöt-húsz milliárd forintba kerül, és két év alatt valósulhat meg. Következik a vállalkozás létrehozása, a költségek megosztása, a hatósági engedélyeztetés, valamint a teljes kivitelezés megszervezése. A vállalkozásban a MÁV többségi tulajdonosi részesedéssel rendelkezne, és a beruházás saját részét az ingatlanhasznosítási, valamint saját gazdálkodási bevételeiből fedezné.
A Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság mintegy harminc légitársaság négy és fél millió utasával számol a Ferihegyi repülőtéren, ami a következő években hatmillióra növekedhet.