Jó néhány burgenlandi és magyar vállalkozó jó üzleti lehetőséget lát abban, hogy bekapcsolódjon a szerbiai újjáépítésbe. Az ahhoz szükséges építőanyagok, berendezések fuvarozását nem lehet kizárólag közutakon megoldani, ugyanis az érintett térségekben a magyarországinál szigorúbbak a környezetvédelmi előírások. Szükség lenne a környezetbarát vasúti szállítás igénybevételére, ahhoz azonban évtizedekkel ezelőtt megszüntetett vasútvonalakat kell "újjáéleszteni". Erre kíván vállalkozni a közelmúltban megalakult VBV Vas Megye--Burgenlandi Vasút Rt. Mint azt Kövér István vezérigazgatótól megtudtuk, első lépésben Kőszeg--Felsőpulya, Szombathely--Felsőőr, valamint Rédics--Lendva között kívánják kiépíteni a vonalat. Számításaik szerint annak költsége négy-öt milliárd forintra tehető, melyet a cég saját forrásból, illetve bankhitelből finanszírozna. A vasútvonalak a társaság tulajdonában maradnának, s az üzemeltetésből fizetnék vissza a kölcsönöket. A részvénytársaságot húszmillió forintos alaptőkével hozták létre magyar vállalatok -- főleg vasútépítésben, járműgyártásban érdekelt cégekről van szó -- s osztrák magánszemélyek. A többségi tulajdonos a Ganz-utód Mavex-Rekord Kft., mely a részvények 51 százalékát tartja a kezében, a többin a Mávépcell Kft., a Traininvest Kft., a HungaRail Kft., a Vasi Bioszféra Kft. osztozik. A vezérigazgató hozzátette: tervezik, hogy részvénykibocsátással a közeljövőben emelik az alaptőkét. A vasútvonalak létesítésének előfeltétele, hogy a szükséges engedélyeket megkapják, amennyiben az meglesz, az érintett pályákon 2002 közepén indulhat meg a forgalom.