"Karcsúsított" tavaly a Stollwerck
Tavaly a csokoládétermékek gyártására koncentrált a Stollwerck Budapest Kft., mivel a német anyavállalat két éve eladta a székesfehérvári keksz- és ostyagyárát a brit United Biscuitsnek (a Győri Keksz Kft. többségi tulajdonosának). Ezzel árbevétele az előző évitől elmaradva -- nem végleges adatok szerint -- 14 milliárd forint lett. Viszont termékszerkezete letisztult. A csokoládés termékekhez képest ugyanis a keksz- és ostyaáruk termelése a jelentős hazai verseny miatt három műszakos termeléssel sem fizetődött ki, s a döntően csokoládétermékeket gyártó és forgalmazó Stollwerck AG profiljától is idegen a lisztesáruk gyártása.
A gyártmányszerkezet egyszerűsítése mellett azonban a Stollwerck újdonságokkal is piacra lépett -- mondta Justin István ügyvezető igazgató. A cégnél jórészt a hagyományos, keresett termékek gyártása került előtérbe, s megszűnt a veszteséget okozó csokoládéáruk gyártása. (Megváltak mintegy ötven adminisztratív alkalmazottól is.)
A kft. az idén a tavalyinál egymilliárd forinttal nagyobb, azaz 15 milliárdos bevételt vár, s exportját növelni kívánja. Bevételének 35 százaléka 40 országból származik. Egyik legkelendőbb terméke a konyakmeggy, amely önmagában a budapesti cég exportbevételének 40 százalékát adja, s a Stollwerck AG révén a világ további 25 országába is eljut.
Nem végleges adatok szerint a cég mennyiségben 8-10, értékben 20 százalékkal növelte belföldi csokoládéeladását, kivitele negyedével nőtt. Az AC Nielsen szerint a Stollwerck a táblás csokoládék hazai piacából 23 százalékkal részesedik, a desszerteknél a 35 százalékkal.
A Stollwerck ez év elején átlagosan közel 4 százalék körüli áremelést hajtott végre, holott a termelési költsége mintegy 8-10 százalékát kitevő cukor 20 százalékkal drágult, s a tavalyinál jóval magasabbak a közüzemi szolgáltatások díjai is.


