BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kellenek a szakkereskedők

Kedvezőtlennek ítéli a magyarországi háztartási nagyberendezések értékesítésében végbemenő szerkezetátalakulást a piac meghatározó szereplőjének számító Electrolux Lehel Kft. A társaság az idén újabb beruházás keretében bővíti hűtőgépgyártását, a speciális modelleket eddig az anyacég olaszországi üzemeiben szerelték össze.

Nemcsak a nagy-, hanem a szakkereskedelem is hátrányba került a háztartási készülékek magyarországi forgalmazásában, aminek a márkaképviselők nem örülnek -- emelte ki Rohrböck András, az Electrolux Lehel Hűtőgépgyár Kft. kereskedelmi igazgatója. A piac 53 százalékán már a hipermarketek uralkodnak, ahol azonban a nagy árnyomás miatt a nemzetközi piacokon már lefutóban lévő termékeket forgalmazzák nagyobb mennyiségben, nem a korszerűbb modelleket. Az utóbbi időben elérhető hitelkonstrukciók -- a nem túl kedvező feltételeik miatt -- sem a piac igazi bővítését szolgálják, csupán átterelik a készpénzes forgalom egy amúgy is meglévő részét -- tette hozzá.
Az Electrolux növelni kívánja a szakkereskedelem szerepét, erre saját forrásai bevetésére is hajlandó, hazai kereskedői vállalkozásokkal közös márkaboltok nyitását tervezi.
Az éppen tíz éve privatizált Lehel Hűtőgépgyár svéd befektetője az eddig eltelt idő alatt 36 milliád forintot fordított itteni beruházásokra. Az idén 6,5 milliárd jut ilyen célra, ezen belül most a hűtőgépgyártás további kapacitásbővítése van soron. Ennek keretében a nagy magasságú (kétméteres) készülékek gyártása kerül át Olaszországból Jászberénybe -- jelentette be Takács János vezérigazgató. Az Electrolux Lehel Hűtőgépgyár Kft. ez évben 85 milliárd forintos árbevételt tervez a tavalyi 83,9 milliárd után. A kivitel évek óta mintegy 70-75 százalékot képvisel a forgalomban. A termékek közül a legtöbbet (61,3 százalékot) kompresszoros hűtőgépek hozzák a cég konyhájára.
Az anyacég európai beruházásaival kapcsolatban elhangzott, hogy a hónapokkal korábban lapunk tudomására jutott új szárítógépgyár végül is Lengyelországban épül meg. A jelöltek között egy ideig Magyarország neve is felmerült. Takács János szerint viszont az új termékprofilt már nehezen lehetett volna beilleszteni az itteni gyártásba, amely a jövőben is a már meglévő termékekre kíván összpontosítani.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.