A Malév -- mint arról lapunk korábban beszámolt -- március végén vonja ki flottájából az öt TU--154-est. A tavaly decemberben meghirdetett repülőgépekre öt-hat komoly érdeklődő van -- tudtuk meg Kocsi Margittól, a Malév szóvivőjétől. Zömük külföldi, de van köztük hazai is.
Az eladósorban lévő öt Tupoljev repülőgép ára egyenként 360 és 540 ezer dollár között változik, amit szakértők korrektnek, elfogadhatónak neveznek. Információink szerint ennek ellenére a vevők kivárni látszanak. Ez a Malévval kapcsolatban küszöbönálló kormánydöntésnek tudható be. A kabinet a légitársaság tőkerendezéséről várhatóan ezen, vagy a jövő héten tárgyal -- tudtuk meg az ÁPV Rt.-nél.
A Tupoljevek flottából való kivonását -- emlékeztetett a szóvivő -- részben gazdasági megfontolások indokolták. Így például nagy az üzemanyag-fogyasztásuk (óránként hat tonna, szemben a Boeingek 2,6-2,8 tonnájával). Nagyobb súlyuk miatt pedig többe kerül a leszállási illetékük is. Naponta négy órát tudnak repülni (a Boeingek tízet). Üzemeltetésükhöz három főre van szükség, a Boeingeknél és Fokkereknél csak kettőre, mivel nincs szükség fedélzeti mérnökre. A TU gépek eladását indokolja az is, hogy április 1-jétől tovább szigorodnak a repülőgépekre vonatkozó nemzetközi zaj- és légszennyezési előírások is.
Az öt TU repülőgép kivonásával korszerűsödik és egységessé válik a Malév-flotta. A társaság jelenlegi flottája 25 gépből áll. Ebből öt a kivonandó TU típus, 14 Boeing-gyártmányú és hat Fokker--70-es.
A forgalomból rövidesen kivonandó öt TU helyett a Malév négy Boeinget bérel. Az első már megérkezett, és a mai berepülést (hatósági vizsga) követően forgalomba áll. A többi a fél év végéig folyamatosan érkezik. A három B--737-400-as típusból kettő charterként közlekedik majd, egy és a B--737-300-as pedig menetrend szerinti járatként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.