BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lejtőn a Mitsubishi

A német--amerikai DaimlerChryslernek, amely tavaly nyáron vásárolta meg a Mitsubishi Motors 34 százalékát, egyelőre nem sok öröme telik új szerzeményében. A japán autógyár majdnem megkétszerezte veszteségét, tegnap pedig bejelentette: több mint egymillió autó visszahívására készül Japánban és az Egyesült Államokban.

Példatlan mennyiségű, összesen 1,35 millió jármű visszahívására készül a Mitsubishi, amelynek tekintélyét megtépázta a fogyasztói panaszok elhallgatásával kapcsolatos elmúlt évi botrány.
Amint a Mitsubishi Motors elnöke, Takasi Szonobe csütörtökön bejelentette, Japánban 401 ezer, az Egyesült Államokban pedig mintegy 950 ezer gépkocsi, köztük a Galant Sedan modellek visszahívására kerül sor, s mindez együttesen 146,3 millió dollárjába kerül a cégnek. A vállalat részvényeinek árfolyama a tavaly júliusi csúcshoz képest több mint 20 százalékkal esett, s csupán a bejelentés hatására újabb 8 százalékkal vesztett értékéből.
A Reuters hírügynökség idézi a japán szállítási minisztérium illetékesét, aki szerint hibák 11, a szigetországban forgalmazott Mitsubishi személy- és teherjárműtípusnál fordulnak elő, s főleg a Galant gömbcsuklóival van probléma, de az Európában szintén forgalmazott mini Pajero légzsákja is hibás.
A kibocsátott járművek mennyiségét tekintve negyedik japán autógyár csoportszintű nettó vesztesége 75,63 milliárd jen (701 millió dollár) volt üzleti éve szeptemberrel zárult első felében, ez 96 százalékkal több, mint az előző esztendő első felében jegyzett 38,53 milliárd jen (357 millió dollár) veszteség.
A nyári hónapok különösen nehezek voltak, miután kiderült, hogy a Mitsubishi Motors két évtizeden át eltitkolta a hatóságok elől autói hibáit. A hibákat rendszeresen javítgatta, de felügyeleti ellenőrzés nélkül. E leleplezés után a cégnél fejek hullottak, a DaimlerChrysler alacsonyabbra szabhatta a blokkolórészesedés átvételének árát, majd az értékesítés csúnyán visszaesett: az elmúlt naptári évben ugyan a tengerentúli gyáraival együtt összesen 5,5 százalékkal több, 1,813 millió autót bocsátott ki a Mitsubishi, de a hazai termelés 1,6 százalékkal, 997 ezerre csökkent.
A fentiek tovább nehezítik a DaimlerChrysler konszern helyzetét, amely stabilizálni próbálja a veszteséges Chrysler vállalatot, miközben igyekszik szorosabb gyeplőre fogni japán érdekeltségét is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.