BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rekordnyereség a Nestlé-csoportban

A svájci Nestlé-csoport tavaly rekordnagyságú nettó nyereséget ért el, részben a három éve elindított profiltisztítás eredményeként. A cég piacai is markánsan bővültek, mindenekelőtt Kelet-Európában és az amerikai kontinensen.

A világ legnagyobb élelmiszer-ipari csoportja, a veveyi központú Nestlé a múlt évben 81,42 milliárd svájci frank árbevételt és 5,76 milliárd frank nettó nyereséget könyvelhetett el. Ez 9,1, illetve 22 százalékos javulás az előző évihez képest.
A bevétel annak ellenére nőtt markánsan, hogy menet közben 55 üzemet adott el, illetve zárt be a hat stratégiai márkára összpontosítás jegyében. Az inflációtól, a valutaárfolyamok változásától, valamint a cégvásárlásoktól és -eladásoktól tisztított valós forgalombővülés is meghaladta a 4 százalékot, amire tíz éve nem volt példa.
Legjobban a kelet-európai eladások nőttek, az első hat hónapi 19 százalék után a második fél évben is 16 százalékkal -- jelentette a Bloomberg. Erősen, éves szinten 16 százalékkal bővültek még az észak- és dél-amerikai piacok is.
A rekordszintű (jóllehet inkább az elemzői várakozások alsó határát közelítő) nettó nyereség elérésében szerepet játszott az 1998-ban elindított racionalizálási program is, amely eddig összesen 3,1 milliárd, tavaly pedig mintegy 900 millió frank megtakarítását eredményezte. Az eredetileg 2000 végéig tervezett programot erre az évre is kiterjesztették, további 600 millió frank költség lefaragását remélve -- jelentette a Reuters. A jó eredmény nyomán a társaság egy részvényre jutó osztaléka is közel 28 százalékkal -- 55 frankra -- nő.
A társaság az idén is fő gazdasági mutatói további javulására számít. Széles termékskálája (instant italok, csokoládék, ásványvizek, konyhai készítmények, állateledelek), valamint világméretű piaci jelenléte ugyanis ellenállóvá teszi az általános gazdaságban mutatkozó negatív tendenciákkal szemben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.