BUX 41,248.02
-0.02%
BUMIX 3,923.59
-0.63%
CETOP20 1,920.34
0.00%
OTP 10,505
+1.99%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.82%
-0.80%
ZWACK 17,200
+0.29%
0.00%
ANY 1,635
+2.83%
RABA 1,155
-2.53%
-0.44%
+3.13%
-3.05%
-0.46%
OPUS 193.6
+0.83%
+12.58%
-1.72%
0.00%
-2.51%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,800
-0.99%
+0.50%
ALTEO 2,350
+0.86%
-6.09%
-3.92%
EHEP 1,600
+23.55%
+2.94%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.81%
-8.11%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
+0.94%
-0.75%
-1.44%
-1.41%
-0.31%
-3.35%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
-5.98%
NAP 1,218
-0.65%
0.00%
-4.15%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A cím még hiányzik

A jugoszláv Detroitnak nevezett Kragujevac, a Zastava fővárosa nem támadt föl -- tudósított a Reuters. A másfél évtizeddel ezelőtti, ezer német márkának megfelelő fizetések tizedükre csökkentek, s a 22 városban 47 vállalatot tömörítő csoport papíron 30 ezer főt foglalkoztat, kétszer annyit, mint amennyire szükség lenne.
Sötétnek látják a Zastava jövőjét Jugoszláviában. Nemcsak azért, mert négy köztársaság függetlenedése miatt az egykori 22 milliós belpiac ma már nem éri el a 11 milliósat, hanem azért is, mert sem a lebombázott személyautó-gyártó üzemek teljes felújítására, sem új modell kifejlesztésére nincs pénz.
Amíg a rekordévben, 1989-ben 230 ezer jármű -- főleg személygépkocsi, valamint teherautó és busz -- készült a Zastavánál, addig a kibocsátás tavaly nem érte el a 14 ezret. A kereslet drámaian csökkent, hiszen a legújabb konstrukció, az 1988-as Yugo is 6600 márkába kerül.
Akinek van pénze, az inkább nyugati modelleket vásárol (sokan külföldről becsempészett luxuskocsikat a feketepiacon), ezért a Zastava vezérigazgatója szerint Belgrádnak emelnie kell a "nevetségesen alacsony" 4 százalékos importvámot. Ellenkező esetben soha nem vezethetnek eredményre az év elején a Peugeot-val, a FIAT-tal és a Volkswagennel ismét megkezdett együttműködési tárgyalások. A Zastava egyelőre a szomszédos balkáni országok számára szerelne össze autókat, de elkerülhetetlen lenne egy nagy összegű tőkeinjekció, ha talpra kívánják állítani a gyárakat.

VG-összefoglaló-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek