A Trader.com vezetőinek egyik szeme sír, de a másik sem nevet. Azt mindenképpen jó eredménynek könyvelhetik el, hogy világszerte 170 millió példányban megjelenő kiadványaik növekedése töretlen, amelynek köszönhetően 1999-hez képest a cégcsoport tavalyi forgalma 32 százalékkal bővült. Az adózás és amortizáció nélküli (EBITDA) off-line eredmény 74,1 millió euró volt, amelyet viszont szinte teljesen elvesztettek a 73,3 milliós hiányt produkáló elektronikus üzletágon; utóbbi részesedése a 373 millió euró összforgalomból mindössze 4,6 százalék.
Némi vigasz számukra, hogy az on-line ág (decemberben 52 site, 135 millió oldal) eredménygörbéje teljesen követte a Nasdaq átlagát, vagyis a Trader.comot végül is elkerülte az it-szektor fejre állása. Ennek magyarázata az -- közli Szokolay Zsolt, az Expressz Kiadó Rt. vezérigazgatója --, hogy a társaság nem követte az internetes cégek gyakorlatát, nem új meg új oldalakhoz keresett tartalmat, hanem a meglévő, hagyományos megjelentetést egészítette ki a hálóval.
Mindazonáltal a Trader.com 2000 negyedik negyedében stratégiai kiigazítást határozott el, az elektronikus ágazat beruházásait és működési kiadásait hatékonyabbá teszi. A 10 oldal becsukását eredményező visszanyesés 25,4 millió euró költséggel járt, de az éves EBITDA 18 millióval javulni fog. 2001-ben 30 százalék feletti növekedésre számítanak, az off-line és az on-line aránya nem változik.
Az Expressz kiadó tavalyi forgalma 6,13 milliárd forint volt (25 százalékkal nagyobb, mint egy évvel korábban), az elektronikus üzletág részesedése 6,5 százalék. Vagyis 1,919 milliárdos eredményük (EBITDA szerint) zömét az Expressz, a Képes Ingatlan Expressz, a Képes Autó Expressz és a Képes Haszonjármű Expressz adta. A kiigazítás nem kerülheti el a magyar kiadót sem, amely már a teljes céget átalakította tavaly, tartalomcsoportok köré szervezve és együtt kínálva a hagyományos és az on-line tartalmat. Az idén 7,3 milliárd a forgalmi terv, eredményükben is 20 százalék feletti növekedést várnak.
Terveznek új kiadványokat és oldalakat; március óta működik az autoexpressz-honlapjuk, és június közepéig tartó imázskampányuk is fut már 550 plakáton, öt rádióban 350 spottal, valamint a nyomtatott sajtó különféle kiadványaiban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.