BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ma tárgyal Budapesten a francia főnök

A repülőgép műszaki hibája miatt hiúsult meg a tegnapra tervezett budapesti tárgyalás a Danone és a Gazdasági Minisztérium vezetői között -- értesültünk a társaság budaörsi központjától. A fő téma a győri üzem sorsa. A társaság harmincmilliárd forint árbevétellel van jelen a magyar élelmiszer-termelésben. Tejtermékeket és édességeket gyártó cégei több áru tekintetében piacvezetők.

Elindult Párizsból a francia Danone cég vezetősége, de műszaki okok miatt vissza kellett fordulnia. Emiatt nem érkezhetett meg tegnap Budapestre, ahol a GM és Orbán Viktor kormányfő bejelentése szerint véglegesítették volna a kompromisszumokkal tűzdelt megállapodást a győri üzem sorsáról. A GM lapunkat arról tájékoztatta, hogy a tárgyalásokra ma kerül sor.
A világ 120 országában 148 termelőüzemet működtető francia Danone-csoport Európa harmadik legnagyobb, 76 ezer embert foglalkoztató élelmiszergyártó cége. A csoport világelső a friss tejtermékek és az édes kekszek piacán, és második a palackozott ásványvizekében.
A csoport 1991 óta van jelen a magyarországi piacon, ekkor alakította meg -- átmenetileg importra alapozva -- budapesti székhellyel első magyarországi vállalkozását. Később a Budapesti Tejipari Vállalat, majd a marcali tejdesszertgyár megvételével hozta létre a mai Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft.-t. Tavaly jutott hozzá a holland United Biscuits cégtől a Győri Keksz- és Ostyagyár Rt.-hez.
Magyarországi tejipari vállalkozásának forgalma öt-hat év alatt csaknem négyszeresére nőtt; nettó árbevétele az 1995. évi 5,5 milliárd forintról 2000-re 20 millárdra emelkedett. A Danone márka a tejtermékek révén lett nálunk ismert. A cégnél állítják, hogy egy közvélemény-kutatás szerint a megkérdezettek csaknem száz százaléka tud a termékeikről.
A vállalat részesedése a magyar friss tejtermékpiacon 33 százalékos. Jelenleg 80-féle árut készít, az ízesített joghurtok piacán gyakorlatilag fél évtized alatt 67 százalékos részesedésével első helyet vívott ki magának. A speciálisan magyar terméknek számító Turó Rudi a Danone Kft. egyik vezető terméke, s a hazai piacon az egyik legkeresettebb magyar élelmiszeráru.
A hazai úgynevezett lisztalapú édességek (keksz, ostya, teasütemények) gyártásából az AC Nielsen legutolsó értékelése szerint a Danone két gyára, a győri és a székesfehévári, 66 százalékban részesedett. Az évi nyolcmilliárdos árbevételű győri üzem a magyar cukorkapiac 27 százalékát mondhatta magáénak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.