A görög vasút meglehetősen elmaradott állapotban van, s miután az ország belépett az EU-ba, s Athén megkapta a 2004-es olimpia rendezési jogát, az állam többek között vasúti pályái, kocsiparkja fejlesztését is megkezdte. A programba magyar cégek is bekapcsolódtak, három éve ugyanis a debreceni Train Kft. nyolc ország gyártóit megelőzve -- a görög Nik Kioleides céggel -- 200 tartálykocsi gyártására kapott megbízást. A szerződést 2002 első negyedévének végéig kell teljesíteni. A megállapodás értelmében a Train Kft. a tartálykocsik gyártási dokumentációját készíti, s a részegységek készítésére keresett beszállítót. A sorozatgyártáshoz a székesfehérvári MÁV Vagon Kft.-ben készülnek az alvázak, a mechanikus fékek, s egyéb részegységek. Ezeket Voloszba szállítják összeszerelésre. A MÁV Vagon Kft. mellett további hét magyar cég is munkalehetőséghez juthat. A megrendelés értéke közel 2,5 millió márka.
Mint Filep Ernő Csabától megtudtuk, a tartálykocsiprojekt közepén tartanak, s amellett a görög céggel közösen lehetőség van további vasúti teherkocsik tervezésére, illetve magyarországi gyártására. Háromféle kocsitípusra -- összesen 400 teherkocsira -- szóló ajánlatukat ma küldik el Görögországba. A görög állam a magyar beszállítói arányt 40-45 százalékban állapította meg. Ha a görög fél elfogadja az árajánlatot -- döntés egy-másfél hónap múlva várható -- a teherkocsigyártásba a székesfehérvárin kívül a debreceni és a miskolci járműjavító is bekapcsolódhatna. Ha nem a magyar társaságok kapnák a megbízást, Romániában kellene gyártó cégeket keresni. A vasúti járműjavítók közül egyébként a Dunakeszin működőnek is van görög kapcsolata, mivel a cég vasúti személykocsi gyártására szerződött.
Magyar vasúti járműjavító cégek beszállítóként megbízást kaphatnak görög megrendelésre készülő teherkocsik részegységei gyártására. Az ajánlatot ma küldi el a debreceni Train Hungária Kft., eredmény egy-másfél hónap múlva várható -- mondta lapunknak Filep Ernő Csaba ügyvezető igazgató. H. É.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.