Mozgásban a nyomtatott sajtó
A sort még tavaly decemberben a patinás régi címet újraélesztő -- és névhasználati okokból az "új" szócskával kiegészített -- Ez a Divat nyitotta. Januárban megváltozott formátummal, korszerűbb tipográfiával került piacra a Vasárnapi Hírek, amelyet a változtatásokkal markánsan felfelé, a fő- és nagyvárosi, képzettebb olvasóközönségre poziconált kiadója, a VNU. Februárban újabb nőknek szóló havi közönségmagazin jelent meg Vénusz címmel. A lendületes évkezdetnek vesztesei is voltak: minden jel szerint már aligha számíthatunk a múlt év második felében az avantgárd divat és design magazinjaként elindított Taxi magazin további számaira. Megjelenésének ritkításával és terjedelmének csökkentésével pedig parkolópályára került a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara -- vélhetően vevőre váró -- Üzleti 7 című lapja.
Február 19-én (szinte napra pontosan 10 évvel azután, hogy a a magyar lappicon korábban ismeretlen nagy formátumát megkapta) ismét kisebb lett a még tavaly októberben a Marquard Kiadótól a Ringier-hez került Magyar Hírlap. Ugyanaznaptól változott Mai Blikkre a Blikk címe, és szűnt meg a Mai Nap, hogy a piacon maga után hagyott rést mindössze 18 nappal később Színes Mai Lap nevű újságjával tölthesse be a Híd Rádió Rt. Ez a lépés egyben a mindössze kilenc hónapot megélt A Színes Sport megszűnését is jelentette.
Márciusban került az utcára a beolvasztott Kisbaba magazinnal kibővített és formilag korszerűsített, ezzel a korábbinál magasabbra pozicionált Kismama. (Az összevont lapokat a VNU tavaly év végén vásárolta meg az alapító Semic Interprinttől.) Ugyancsak márciustól mutat új formát az egészségmagazin témamegjelöléssel 197 forintért kínált, az alapító Magyar Vöröskereszt emblémáját a VNU kiadásában is viselő Családi Lap. Áprilisi keltezéssel már márciusban megjelent a francia Le Figaro napilap nőknek szerkesztett ingyenes hétvégi mellékletének havonta megjelenő magazinná alakított magyar kiadása, a Madame Figaro. Márciustól a szaklapok választékát gyarapítja a január utolsó napjaiban a Geoholdingtól a Láng Holding tulajdonába került Geomédia Rt. Bor és Piac című kéthavi kiadványa, a Print and Publishing kiadó pedig Plakatív címmel hozta ki a kültéri és nagyméretű nyomtatás magazinjaként meghatározott új szakkiadványát. A Piac és Profit Kiadói Kft. a közönséglapok piacán jelentkezett kéthavi újdonsággal: a 64 oldalas Konyhakultúra az 1999-ben alapított Fürdőkultúrához csatlakozva már egy új lapcsalád kialakulását jelzi. A hónap második felében készült el az április közepén induló, magát hírmagazinként meghatározó Heti Válasz próbaszáma, és jövő hétfőtől országos terjesztésű lesz a mindeddig csak a fővárosiak számára elérhető Metro hírújság. A lapfejlesztési láz minden jel szerint az elkövetkező hónapokban is folytatódik: április közepén lép a piacra American Cars and Feeling nevű kultuszlap, és a Világgazdaság értesülése szerint már folyamatban van a Műszaki Tudományos Egyesületek Szövetsége egykori kiadványa, a Műszaki Élet újraélesztése is.
Az év első felében megújult, újrapozicionált vagy éppen új szereplőként a piacra lépett közönség- és szaklapok többsége színes magazin, amelyek a lapárbevétel mellett természetesen a hirdetési tortából is szeretnék kihasítani a maguk szeletét. Alapot szolgáltathat e várakozásra, hogy a hirdetési piac tavaly listaáron számítva mintegy 40 százalékkal bővült, igaz, ezen belül a napilapokban elköltött pénz mennyisége csak 13, a magazinhirdetésekre fordított pedig 22 százalékkal növekedett.


