BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Péntek esti láz

A két nagy kereskedelmi tévé jól érzékelhetően eltérő műsorpolitikát folytat: az RTL Klub a reklámozók által preferált 18 és 49 év közötti nézők igényeihez igazította kínálatával került közelebb a csatorna deklarált célcsoportjához, a TV2 pedig a szélesebb, s ezáltal népesebb tábort igyekszik megnyerni magának. Legalábbis ez olvasható ki az egyes műsorok iránt februárban megnyilvánult figyelem alakulásából. Az AGB-nek a teljes lakosság körében végzett mérése szerint összeálló műsortoplista első három helyén a TV2 által sugárzott műsor áll (a Vad angyal február 5-én több mint 3240 ezer nézővel), a Napló magazin február 11-én több mint 2635 ezer nézővel és egy magyar kabaré február 10-én több mint 2619 ezer nézővel. Ugyanakkor a 18 és 49 éves kor közöttiek által legnézettebb műsorok sorát az RTL Klub programjai vezetik (két amerikai film február 18-án, illetve 8-án több mint 1535, illetve 1305 ezer, valamint a Vészhelyzet február 27-én több mint 1295 ezer nézővel).
A két piacvezető üzletpolitikája közötti különbség kiviláglik abból is, hogy míg februárban a teljes lakosság körében legnézettebb 25 műsorból az TV2 tizenötöt, az RTL Klub pedig csak tízet adott, a 18 és 49 éves korú nézők preferenciáira vetítve az arány csaknem pontosan fordított: e szegmensben a huszonöt listavezetőből a maga tizennégy műsorával az RTL KLub volt a sikeresebb.
Különösen élénk a verseny a nagy hétvégi tévézés nyitányának számító péntek esti 20 és 23 óra közötti idősávban. Ha valaha, hát most bízvást állíthatnák a piacvezető kereskedelmi televíziók, hogy minden egyes néző személy szerint fontossá vált számukra. A nézettségi verseny péntekenként fej-fej mellett, már nem is egész, hanem tizedszázalékokért folyik, ha a 18 és 49 éves korosztály kegyeiről van szó. Bár a Vad angyal ebben a célcsoportban is milliós nagyságrendben szögezi még a képernyők elé a nézőket, a TV2 fontos imidzsformáló sztárműsora, az egykor nézettségi csúcsokat döngető Dáridó népszerűsége -- és vele a TV2 péntek esti nézettsége a hirdetők számára fizetőképes keresletet megtestesítő célcsoportban -- fokozatosan olvadt 2001 első negydévében. Míg január közepén a TV2 még csaknem kétszer annyi nézőt (és az éppen tévéző 18 és 49 éves közöttiek táborából csaknem kétszer akkora részesedést) könyvelhetett el, március elejére a két csatorna nézettsége és részesedése ebben a sávban az RTL Klub 37,5 százalékos részesedésével és több mint 755 ezer nézőjével, illetve a TV2 37,3 százalékos részesedésével és több mint 752 ezer nézőjével március 2-ára gyakorlatilag kiegyenlítődött.
Pintér Dezső, a TV2 elnöke a Világgazdaság kérdésére a csatorna egyik fontos saját produkciójával kapcsolatban elmondta, hogy Lagzi Lajcsi műsorának sikerszériája 1998, a produkció születése óta folyamatos. Változatlanul ez az egyik legnézettebb műsoruk, amelynek folyamában -- jegyezte meg Pintér -- ahogyan minden hosszú távra tervezett műsor életében, a hullámhegyek mellett hullámvölgyek is adódnak. A mostani szintén egy ilyen, megújulást kiváltó periódus, amelynek eredményét a nézők hamarosan látni fogják. Pintér nem érzi veszélyesnek a Dáridó rendszeres vidéki fellépéseit, véleménye szerint ezek nemhogy koptatnák, ellenkezőleg, inkább támogatják a műsort, amely hosszabb távon a TV2 programján marad.

VG-összefoglaló-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.