Bár szinte már mindenki tudja, milyen lehetőségeket, előnyöket kínál az internet a gazdaság, s így a turizmus területén, mégis csekély az utazási szakmában azoknak a cégeknek a száma, amelyek élni tudnak e lehetőséggel -- mondta Kis Katalin, a Travelport.hu koordinációs igazgatója az E-Üzlet című szaklap rendezvényén, ahol az internet és az utazás kapcsolata volt a téma. Az utazási irodák többségének tartózkodása azonban érthetetlen, hiszen e cégek már évekkel ezelőtt csatlakoztak egy-egy repülőjegy-értékesítési vagy éppen szállodai helyfoglaló rendszerhez. Mint elhangzott, az utaztatók elmaradtak a hotelektől és a panzióktól, hiszen ez utóbbi körre jellemző, hogy mintegy háromnegyed részük már bír e-mail címmel és weboldallal.
Az utazási irodák számára első lépés lehet az intenetes fejlesztés terén, ha megteremtik az e-mail elérhetőségüket és felállítanak egy általános honlapot -- javasolta a Nextra cég projektmenedzsere, Velvárt András. Kívánatos ma már, hogy ez az utaztató cég legfrissebb kínálatát naprakészen tartalmazza. A megszokás -- a prospektus megjelentetése -- nagy úr, ám egy folyamatosan frissített honlap jobban szolgálja mind a cég, mind az utazó érdekeit. Egy honlap költségei könnyen kigazdálkodhatók, hiszen néhány tízezer forintból létrehozható, s havi fenntartása tízezer forint körüli összeg.
A honlapot ugyan a világhálón érdemes reklámozni, de a hagyományos megjelenési formákon is kifizetődő ezt az elérhetőséget feltüntetni. Az internetes reklámozás minimuma a nagy kereső rendszerekben való megjelenés, s a jelentősebb portálokon történő elhelyezés.