Jelentős lapok is megszenvedik a hirdetési válságot. A The New York Timest és a Boston Globe-ot megjelentető New York Times Co. (NYTC) az év első három hónapjának üzleti eredményéről kiadott jelentésében lapjai reklámbevételeinek jelentős csökkenéséről adott számot. A két újság együttesen a tavalyi év azonos időszakában elért 83,1 millió dollárral szemben az idén az első negyedévben csak 61,3 milliós nyereséget könyvelhetett el, árbevételük pedig a 2000 első három hónapjának 821,8 milliójával szemben az idén 5,3 százalékkal kevesebbet, 778,2 millió dollárt tett ki. Ezen belül a hirdetési árbevétel a múlt év azonos időszakához képest 6,6 százalékkal volt kisebb. A Reuters híradása szerint a társaság a második negyedévre sem számol a trend radikális megváltozásával. Ennek értelmében 2 százalékra korrigálták a 2001-es eredmények alapján az egy részvényre várható nyereség ez év elején még 6 százalékban meghatározott növekedésének mértékét. Michael Beebe, a Goldmann Sachs elemzője még ezt a várakozást is túlzottnak értékeli. Véleménye szerint rendkívül kedvező, szinte a csodával határos bevételeket kell produkálni az NYTC lapjainak ahhoz, hogy a társaság sikeresen kompenzálni tudja az első két negyedévben elmaradt bevételeit. A Reutersnak adott nyilatkozata alapján a szakértő azonban egyelőre semmi jelét nem látja annak, hogy az év végéig komolyabb változásokra lehetne számítani a reklámpiacon. A hirdetési válságot elsősorban a technológiai szektor gyengélkedése és a dotcom cégek megrendülése okozta, de a korábbinál kevesebbet hirdetnek a pénzügyi szolgáltatásokat kínáló társaságok is. Az amerikai hirdetési piacon a tavalyi év első hat hónapjában még aktív reklámozóként voltak jelen azok az internetes vállalkozások, amelyek az év végére már fel is számolták tevékenységüket. Hasonlóan Beebe álláspontjához, a médiaszektor más elemzői is egyetértenek abban, hogy az amerikai gazdaság stagnálása a szektoron belül a nyomtatott sajtót érinti elsősorban és a legérzékenyebben, ugyanakkor derűlátóbb vélemények szerint éppen a gyors reakciók miatt a trend az év második felére elsőként a nyomtatott sajtóban fordulhat meg. John O''Brien, az NYTC pénzügyi igazgatója inkább a kilátásba helyezett adóreformhoz, illetve a nyomdai árak azzal összefüggésben várható csökkenéséhez köti cége korlátozott optimizmusát. Russel Lewis, az NYTC ügyvezetője a helyzet elemzését azzal egészíti ki, hogy a dotcom cégek és más technológiai vállalkozások a most bázisnak számító tavalyi év első negyedében eladdig soha nem látott és egyhamar meg nem ismételhető mértékben, mintegy 15 százalékkal pörgették fel a hirdetési árbevételeket, amelyek ilyen hirtelen és ekkora mértékű visszaesésre azonban a kiadók nem készültek fel idejében.
Elképzelhető, hogy a hirdetési piac pangása, valamint az emelkedő előállítási költségek, elsősorban a nyomdai árak növekedése miatt a The New York Times elbocsátásokra kényszerül. Ugyanakkor nem szünetelnek a fejlesztések sem: az NYTC a harmadik negyedévtől az e-copy szolgáltatás elindítására készül, azaz lapjainak oldalait az eredeti tördelés szerinti formában is felteszi a világhálóra. Így aki letölti és kinyomtatja az egyes oldalakat, az eredetihez nem csak tartalmában tökéletesen hasonló "újsághoz" jut. Arthur Sulzberger, a kiadó elnöke azért lát fantáziát az új szolgáltatásban, mert a jelenlegi elektronikus változathoz képest sok olvasó részesíti előnyben a nyomtatott lapok látványát és hangulatát. Az e-copy a hagyományos újsághoz hasonlóan előfizethető, illetve példányonként is megvásárolható lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.