Hideg helyett meleget
A Ticket Restaurant Kft. első negyedévi kétmilliárd forintos árbevételéből már több mint 10 százalékot tesz ki az ebédutalványok forgalma. A melegétel-utalvány mellett étkezési utalványt és -- szeptember óta -- Top Premium ajándékutalványt forgalmazó cég kereskedelmi igazgatója, Krátky Attila szerint a tavalyihoz képest közel húszszázalékos növekedés annak köszönhető, hogy -- bár a melegétel-utalványok kizárólag étkezésre használhatók -- adómentesen adható értékük havi 1400 forint helyett 2200 forint.
A meleg ételre beváltható ebédutalvány mint természetbeni juttatás után a munkáltatónak csak akkor nem kell adót és társadalombiztosítási járulékot fizetnie, ha egy alkalmazott havonta legfeljebb 2200 forint értékű utalványt kap. A szélesebb körben, így az élelmiszerboltokban is beváltható étkezési utalvány esetében ez a járulékmentes határ 1400 forint. A két összeghatár 1998 óta van érvényben.
A kereskedelmi igazgató úgy véli, a munkaadók zöme ezzel nem csupán a negyedik éve hiába várt adómentes határ emelését kívánja kompenzálni -- sok európai országban a hivatalos inflációs rátához igazítják az adómentes juttatást --, hanem azt is elvárja dolgozóitól, hogy az utalványokat valóban étkezésre fordítsák. Erre Budapesten széles lehetőség is nyílik, hiszen körülbelül ezer étteremben fogadják el a szóban forgó utalványokat.
A Ticket Restaurant Kft. tavaly kibocsátott utalványainak összértéke az 1999-es 5,7 milliárd forintos forgalommal szemben meghaladta a 7 milliárdot. A forgalom 22 százalékos bővülése szinte kizárólag az ügyfélkör növekedésének köszönhető: a felhasználók száma az elmúlt évben 80 ezerrel emelkedett, s jelenleg 8 ezer cég 400 ezer alkalmazottja használja a társaság utalványait. Miután a francia Accor csoporthoz tartozó Ticket Restaurant étkezési utalványait beváltó üzletek száma tavaly több mint ezer bolttal nőtt, a jegyet országszerte 10 ezer helyen lehet beváltani.


