Négy év után először nőtt a hazai sörértékesítés. A Magyar Sörgyártók Országos Szövetsége szerint tagvállalataik tavaly 7,2 millió hektoliter sört érékesítettek, ebből a borsodi cégnek 2,1 millióval a második hely jutott -- mondta a vezérigazgató. Bognár Gyula szerint nem biztos, hogy az idén megismétlik a tavalyihoz hasonló kánikulai forgalmat, de meg kívánják előzni a hazai piacot most vezető Dreher Sörgyárak Rt.-t.
A cég árbevétele 2000-ben 20,1 milliárd forint volt, ami 4,13 százalékos növekedést jelent. Adózás előtti eredménye 79 százalékkal, csaknem 3,5 milliárd forintra nőtt, az adózás utáni pedig 59 százalékkal bővült. A sikert a vezető jórészt a költségtakarékos gazdálkodásnak tulajdonítja, de emlékeztetett, hogy az energiaköltségeik 60 százalékát kitevő gázárak 43 százalékkal nőttek. Ám még találtak könnyen megszüntethető veszteségforrásokat.
A belgiumi Intebrew magyarországi leányvállalata tavaly a hazai gyárak közül a legtöbb világos sört adta el, csaknem 1,8 millió hektolitert. Ez ebben a kategóriában 40 százalék fölötti részesedést jelent. A legjobban a prémiumtermékek forgalma nőtt, így a Stella Artois-é 30, a Holstené 11 százalékkal. Termékeiket az egész országban terítik.
A cég hároméves stratégiai terve nagy súlyt fektet a marketinggel támogatott márkaépítésre. A cégvezető arra a kérdésre, hogy mennyit költenek reklámra, nem válaszolt, viszont megtudtuk, hogy a labdarúgók Borsodi Ligáját 100 millió forinttal támogatják. A három év alatt legalább egy hazai és egy nemzetközi sörmárkával tervezik gyarapítani a választékot.
A cég malátaárpára az idén 75 ezer tonnára szerződött, s azért -- minőségtől függően -- átlag 33 ezer forintot fizet tonnánként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.