Ismét nőtt a sörfogyasztás
Négy év után először nőtt a hazai sörértékesítés. A Magyar Sörgyártók Országos Szövetsége szerint tagvállalataik tavaly 7,2 millió hektoliter sört érékesítettek, ebből a borsodi cégnek 2,1 millióval a második hely jutott -- mondta a vezérigazgató. Bognár Gyula szerint nem biztos, hogy az idén megismétlik a tavalyihoz hasonló kánikulai forgalmat, de meg kívánják előzni a hazai piacot most vezető Dreher Sörgyárak Rt.-t.
A cég árbevétele 2000-ben 20,1 milliárd forint volt, ami 4,13 százalékos növekedést jelent. Adózás előtti eredménye 79 százalékkal, csaknem 3,5 milliárd forintra nőtt, az adózás utáni pedig 59 százalékkal bővült. A sikert a vezető jórészt a költségtakarékos gazdálkodásnak tulajdonítja, de emlékeztetett, hogy az energiaköltségeik 60 százalékát kitevő gázárak 43 százalékkal nőttek. Ám még találtak könnyen megszüntethető veszteségforrásokat.
A belgiumi Intebrew magyarországi leányvállalata tavaly a hazai gyárak közül a legtöbb világos sört adta el, csaknem 1,8 millió hektolitert. Ez ebben a kategóriában 40 százalék fölötti részesedést jelent. A legjobban a prémiumtermékek forgalma nőtt, így a Stella Artois-é 30, a Holstené 11 százalékkal. Termékeiket az egész országban terítik.
A cég hároméves stratégiai terve nagy súlyt fektet a marketinggel támogatott márkaépítésre. A cégvezető arra a kérdésre, hogy mennyit költenek reklámra, nem válaszolt, viszont megtudtuk, hogy a labdarúgók Borsodi Ligáját 100 millió forinttal támogatják. A három év alatt legalább egy hazai és egy nemzetközi sörmárkával tervezik gyarapítani a választékot.
A cég malátaárpára az idén 75 ezer tonnára szerződött, s azért -- minőségtől függően -- átlag 33 ezer forintot fizet tonnánként.


