BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Metrófejlesztés Bécsben

A napokban állt forgalomba a "méretre szabott" bécsi metró prototípusa -- jelentették be a Siemens moduláris metró (MO-MO) koncepciójáról az osztrák fővárosban tartott nemzetközi szimpóziumon. A hálózatbővítési és jármű-korszerűsítési program keretében 60 egyteres szerelvényt terveznek beszerezni.

A bécsi metróhálózat 2009-ig több mint húsz kilométerrel hosszabbodik meg, s újjáépítenek állomásokat is. Öt vonalának jelenlegi összhossza 61,6 kilométer, és ezen 86 állomás van. A nagyobb hálózat működtetéséhez új központi vezérlőállomásra is szükség van.
Egyrészt a tervezett hálózatbővítés miatt, másrészt mert a legöregebb kocsik már elérik a 29. évüket, néhány éven belül új járművekre lesz szükség. Ennek jegyében határozták el a mindkét célnak eleget tevő új típusú metrókocsi kifejlesztését. Ennek eredményeként a napokban állt forgalomba Bécsben a Siemens moduláris metrórendszer "méretre szabott" változata. Az öt kocsiegységből álló egyterű szerelvény hossza az állomások peronjának megfelelően 111 méter. Az egyterű kialakítást egyrészt az utasok nagyobb biztonságérzete indokolta, másrészt a csúcsidőben a vonatban való jobb eloszlásuk miatt választották. Az utasok kényelmét légkondicionáló is szolgálja.
Az új szerelvény kialakításánál számos modult felhasználtak a világ több részén már közlekedő moduláris Siemens metró egységeiből, de újakat is kellett tervezni, és így is csak kétharmadába került a hagyományos háromkocsis szerelvénynek. Hasonló megtakarítás várható üzemeltetésénél is.



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.