BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újból gazdát vált a Duna Plaza

Ismét gazdát vált a Duna Plaza. A vevő, a Plaza Centers annak a társaságnak leányvállalata, amely tulajdonrészét négy éve vásárolta meg a mostani eladó, az Ofer Brothers Csoport. A Plaza Centers 40 millió márkáért hipermarkettel és új szórakoztató központtal bővíti a Duna Plazát.

Létrejött az előszerződés a Duna Plaza újabb adásvételéről, s az összesen 222,5 millió német márka értékű üzlet kiterjed a Sopron, valamint a Nyíregyháza Plaza értékesítésére is -- jelentette be Sammy S. Smucha, a Plaza Centers Europe elnök-vezérigazgatója, hozzáfűzve, hogy a három ingatlant az Ofer Brothers csoporttól veszi meg az amszterdami székhelyű Plaza Centers Europe a Duna Plaza Kft. részvényeinek megvásárlása által. Az 1996-ban 90 millió márka beruházásából létrejött Duna vételára mintegy 150 millióra emelkedett.
Az elmúlt években végrehajtott négyezer négyzetméternyi bővítéssel nettó 46 ezer négyzetméteres Duna Plaza 1996 októberi nyitásakor 50 százalék volt a a Transelektróé, 40 százalékig az izraeli Ofer Brothers csoport volt a tulajdonos, 10 százalékot a Control Centers csoport tartott a kezében. A Control Centers 1997-ben eladta részét az Ofer Brothersnek, majd példáját a Transelektro is követte.
A Plaza Centers a Control Centers leányvállatata, amely a tel-avivi tőzsdére lépéskor Europe Israelre változtatta nevét.
A fenti üzlet révén 12 magyarországi egységünk lesz, de a hálózatot idén a 11-12 ezer négyzetméteres szolnoki, a zalaegerszegi és a szombathelyi plazákkal bővítjük -- mondta Sammy Smucha, s kitért arra, hogy újabb 40 millió márka beruházással 15 ezer négyzetméteres hipermarketet, háromdimenziós mozit hoznak létre a Duna Plazánál, és bővítik a szórakoztató komplexumot is. Tárgyalásokat folytatnak az Ofer Brothersszel a Duna Plaza mögötti területek adásvételéről.
A magyarországiak mellett egyelőre csupán Varsóban rendelkezik bevásárlóközponttal a cég, de 11 lesz 2004-re, s ebben az évben már 60 tagú lesz a Plaza Centers Görögországgal kibővített kelet-európai hálózata.
A környező országokban folyó projektek megvalósítását Budapestről irányítják: a régióban zajló fejlesztések központja Magyarország. A Plaza Centers az elmúlt év végéig 500 millió német márkát fektetett be Magyarországon.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.