Az Adria- és a Barátság vezetékek összekapcsolásának műszaki előkészítése a végéhez közeledik -- tudtuk meg a Jukosz szóvivőjétől --, s Ukrajna kivételével valamennyi országgal sikerült megállapodásra jutni a tranzitdíjról is. Az ukránokkal államközi szinten folyik az egyeztetés -- válaszolt lapunknak Andrej Krasznov.
A 110 ezer fős Jukosz tavaly mintegy 50 millió tonna kőolajat termelt, ami az előző évihez képest 16 százalékos növekedés, eközben az orosz olajipar átlagosan csak 6,2 százalékkal növelte a termelését. A Jukosz finomítóiban 27 millió tonna kőolajat dolgoztak fel, s a cég tavaly 3 milliárd dolláros adózott eredményt ért el.
A Mol Rt. által feldolgozott kőolaj 70 százalékát a Jukosz adja, s Hanti-Manszkijszkban a magyar olajtársasággal közös mezőfejlesztésen dolgoznak. A terület kőolajvagyona 25 millió tonnára tehető, de a beruházás késik a termelésmegosztásra vonatkozó állami jogszabály késése miatt. A Mol Rt. reményei szerint az idén megkezdődhet a munka.
A társaság erőteljesen fejleszti külföldi kapcsolatait, legjelentősebb külhoni terve egy közel 1000 kilométeres kínai olajvezeték építése. A vezeték kínai oldalának építése 2005-ben várható. Ez a távol-keleti kapcsolat kezdetben évi 20, majd 30 millió tonna olaj exportját tenné lehetővé.
A Világgazdaság érdeklődésére Andrej Krasznov közölte, hogy a Jukosz nem kívánja 3000 oroszországi töltőállomásból álló hálózatát a térség országaiban bővíteni, viszont ismét üzembe kívánják helyezni a Magyarországra vezető gázolajtermék-vezetéket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.