BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Anyagi hozzájárulást vár a Ford a gumigyártól

Magyarországon 131 gépkocsit érint a Ford gumiabroncscsere-akciója, amelyre a következő hetekben kerül sor. Az autógyár felvetette annak lehetőségét, hogy a hárommilliárd dolláros akció költségeinek egy részét a Firestone-ra hárítja. A gumigyár azonban nem mutat hajlandóságot az együttműködésre.

Magyarországon 131 gépkocsin kell lecserélni a Firestone Wilderness AT abroncsokat -- tájékoztatta lapunkat Madarász György, a Ford Motor Hungária Kft. pr- és kommunikációs igazgatója, hozzáfűzve, hogy minden bizonnyal néhány hétre is szükség lesz, amíg a tulajdonosokat értesíteni tudják. Ezen járművek gazdái használhatják autóikat, csak ügyeljenek a megfelelő guminyomásra -- figyelmeztet a cég képviselője.
A Ford Motor Co. a hét végén bejelentette: lehet, hogy anyagi segítséget igényel a Bridgestone/Firestone csoporttól a 13 millió gumiabroncs cseréjében, amelynek költsége eléri a hárommilliárd dollárt.
A hír éppen azelőtt jött, hogy a Ford elnöke, Jacques Nasser és a Firestone-főnök, John Lampe kongresszusi meghallgatásra készül, amelyet a 170 halállal és sok száz sérüléssel járt -- Firestone abroncsokkal felszerelt -- Ford Explorer-balesetek ügyében tartanak.
A Firestone szóvivője azonnal úgy reagált, hogy az egyébként a japán Bridgestone-hoz tartozó amerikai cég nem járul hozzá a visszahívási akció költségeihez. Kijelentette, abroncsaik biztonságosak, és a csereprogram a Ford, nem a Firestone ügye.
A két cég egymást hibáztatja a Firestone Wilderness AT gumikkal ellátott Explorerek balaseteiért.
A Ford fejlesztési és minőségi igazgatója, Richard Parry-Jones ugyan elismerte, az abroncsok a Ford specifikációi szerint készültek, de hangsúlyozta, ez nincs összefüggésben a Firesone ismert gyártási problémáival, amelyek aláaknázták a Ford-vásárlók biztonságát.
Az autógyár elemzői a Firestone adataira hivatkozva állítják, hogy a gumigyár termékeinek nagy százaléka hajlamos a kilyukadásra, illetve arra, hogy leváljon a futófelület. Ezért kellett a Firestone-nak tavaly 3,5 millió sérült abroncsot visszahívnia.
Mindenesetre a Goodyear Tire & Rubber Co. és a Ford Motor már megállapodott arról, hogy a Goodyear lecseréli a kerékabroncsokat az Explorereken. A szerződés értelmében az Egyesült Államok ötezer Goodyear-kereskedője térítésmentesen adja az új gumiabroncsokat a tulajdonosoknak.
Időközben a Ford Európára is kiterjesztette gumivisszahívásait: a kontinensen mintegy 23 ezer járművön akarják kicserélni a Firestone-termékeket, noha korábban még azt jelentették be, hogy az Európában értékesített járműveket nem érinti az amerikai visszahívási akció. Az európai visszahívások a 15, a 16 és 17 hüvelykes Wilderness AT gumikra vonatkoznak, amelyeket a Ford Explorereken, a sportcélú Expedition modelleken, valamint a Rangereken, továbbá az F--150 kisteherautókon használtak 1999-ig.
A jövőre megjelenő új Explorert a gyár Continental abroncsokkal szereli fel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.