Az Ivecóé az Irisbus
Az ügyletre egyébként úgy került sor, hogy az Iveco élt elővásárlási jogával. Az Európai Bizottság versenyügyi főigazgatósága ugyanis csak azzal a feltétellel engedélyezte 2000 szeptemberében a haszonjárműgyártó Renault Véhicules Industriels és a svéd Volvo teherautógyár egyesülését, hogy a francia cégnek -- amelyé az amerikai kamiongyár, a Mack is -- 2002. december 31-ig meg kell válnia az Irisbustól.
Első lépésben az Iveco átveszi a Renault részesedésének 15 százalékát, 2002. december 31-én pedig a fennmaradó 35-öt. A Renault a második részvénycsomag átadásáig fenntart egy helyet az Irisbus igazgatótanácsában. A Renault márkanevet további 4 évig használhatja a cég, lehetővé téve az Irisbus márkanév és márkajelzés fokozatos bevezetését a köztudatba. Az Iveco név hasonló utat fog bejárni.
A Renault megígérte, hogy hét évig semmilyen formában nem lép fel az Irisbus versenytársaként.
Az Irisbus-csoport jogi struktúrája nem változik, a munkaszerződésekben nem várható változás, s az egyezmény a megfelelő szakszervezet elé kerül. A végső megállapodást pedig a kompetens európai antitrösztszervezet hagyja jóvá.


