Az ügyletre egyébként úgy került sor, hogy az Iveco élt elővásárlási jogával. Az Európai Bizottság versenyügyi főigazgatósága ugyanis csak azzal a feltétellel engedélyezte 2000 szeptemberében a haszonjárműgyártó Renault Véhicules Industriels és a svéd Volvo teherautógyár egyesülését, hogy a francia cégnek -- amelyé az amerikai kamiongyár, a Mack is -- 2002. december 31-ig meg kell válnia az Irisbustól.
Első lépésben az Iveco átveszi a Renault részesedésének 15 százalékát, 2002. december 31-én pedig a fennmaradó 35-öt. A Renault a második részvénycsomag átadásáig fenntart egy helyet az Irisbus igazgatótanácsában. A Renault márkanevet további 4 évig használhatja a cég, lehetővé téve az Irisbus márkanév és márkajelzés fokozatos bevezetését a köztudatba. Az Iveco név hasonló utat fog bejárni.
A Renault megígérte, hogy hét évig semmilyen formában nem lép fel az Irisbus versenytársaként.
Az Irisbus-csoport jogi struktúrája nem változik, a munkaszerződésekben nem várható változás, s az egyezmény a megfelelő szakszervezet elé kerül. A végső megállapodást pedig a kompetens európai antitrösztszervezet hagyja jóvá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.