BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az OTP is beszáll a Marketline-ba

Új befektetővel bővült a Marketline Rt. A magyarországi internetalapú vállalatközi elektronikus piactér üzemeltetésére alakult vállalkozásban az OTP Bank Rt. 8 százalékos részesedést szerzett.

Pénzintézeti befektetővel, az OTP Bank Rt.-vel bővült az egyik hazai vállalatközi elektronikus piactér mögött álló társaság. A 875 millió forint jegyzett tőkéjű társaságot a Matáv-csoportot képviselő Axelero internetszolgáltató, az Accenture tanácsadó, a Compaq Magyarország és az SAP Magyarország hozta létre tavaly ősszel.
Itthon a múlt év őszétől formálódnak az önálló elektronikus piactérrel összefüggő vállalkozások. Az internetalapú szolgáltatásként is meghatározható tevékenység két alapvető típusra osztható fel. Egyfelől vannak a horizontális piacterek, amelyek többféle -- főként az irodai tevékenységhez kapcsolódó árucikkek (PC-k, telefonok, nyomtatópapír stb.) -- internetes forgalmazásával foglalkoznak. A piactereken a szállítók ajánlataikkal egy helyen és egyszerre vannak jelen, így a vevő versenyeztetheti őket, s könnyebben ki tudja választani a számára legkedvezőbb ajánlatot.
A hazai horizontális piaci szegmensben még egy cég tevékenykedik, a First Hungarian e-market Rt., amelyet a Hewlett-Packard Hungary és az Oracle Hungary hozott létre, de a 20 millió forintos jegyzett tőkéjű társaság tulajdonosaként egy hazai magánszemély, valamint a Property Vagyonkezelő Kft. van bejegyezve. A számítástechnikai multik itteni leányvállalatai az infrastruktúrát adták a vállalkozáshoz.
A piacterek másik formája az egy-egy szakma köré csoportosuló vertikális piactér. A szakosodott formára példa az alakulóban lévő hazai gyógyszeripari piactér, egyebek mellett a PwC tanácsadó cég aktív közreműködésével.
Európa-szerte már mintegy 500 elektronikus piactér működik, elemzők szerint néhány év múlva már csak 20 százalékuk marad. Az európai vállalatközi on-line piac értéke tavaly 185 millió dollár volt, 2004-re 1,7 milliárdra nőhet. A magyarországi elektronikus kereskedelem mértékét 80 millió dollárra becsüli ez évre az amerikai IDC piackutató cég. Ebből 85 százalék jut a vállalatközi tranzakciókra. Az utóbbi szegmensben 2004-re viszont már 800 millió dolláros forgalmat jelez előre az elemzés.
Az első internetalapú vállalatközi elektronikus piactér http://www.marketline.hu címen kezdte meg működését az év elején. A piactér szolgáltatásának előnye, hogy vevők és beszállítók közvetlen kapcsolatba léphetnek egymással. Ezáltal a beszerzési árak jelentősen csökkennek, nő a piaci verseny, szélesedik a kínálat. A vállalatok közötti kereskedelem egyszerűsödik és automatizálttá válik.
A vevők naprakész információkhoz juthatnak a beszállítói árakról, aktuális ajánlatokról, valamint a szállító- és szolgáltatóvállalatok elérhetőségeiről. Az eladók főképpen új piacok, partnerek meghódítását, termékeik és szolgáltatásaik hatékony értékesítését valósíthatják meg az elektronikus kereskedelemmel.
Az elmúlt hetek eseményei közül három sikeres aukció külön is kiemelhető. A marketline.hu welboldalon vevők és beszállítók közvetlen kapcsolatba léphetnek egymással, valamint a látogatók komplett információcsomagot találnak, melyben a megrendelők naprakész információkhoz juthatnak az árakról és az elérhetőségről, az eladóknak pedig új piacok elérésére, új termékek, illetve szolgáltatások bemutatására nyílik lehetőségük.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.