BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

előtt nem várható egységes EU-s tilalom

A tavaly októberihez képest kompromisszumos javaslatot tett Brüsszel a dohányáruk reklámozásának tilalmára. Az új változatban óriásplakátokon és mozikban lehetne hirdetni cigarettát, tilos lesz viszont a dohányipar számára a Forma--1-hez hasonló események támogatása az EU országaiban. Új szempont a tengerentúlról: a kanadai kormány száműzné a "light" megjelölést.

vége előtt nem várható egységes EU-szabályozás, annak ellenére, hogy a múlt héten elkészült Brüsszel legújabb -- kompromisszumos -- javaslata. Eszerint a már betiltott televízió után a sajtóban, a rádióban és az interneten is tilos lenne a tagországokban a dohányáruk reklámja, mármint akkor, ha ezúttal sikerül minden tagországgal elfogadtatni az Európai Bizottság elképzelését. Ennek, illetve a bevezetésnek a várható idejét reklámpiaci elemzők, köztük az Advertising Age szakértői legkorábban 2004-re teszik. Mint ismeretes, az egységes európai szabályozásra legutóbb tavaly októberben tett kísérletet a bizottság, az akkori rendelkezés azonban az óriásplakátokat és a mozihirdetéseket is érintette, és emiatt a tagországok nem fogadták el az ajánlást. Ezúttal a korábban kifogásolt két médium nem esne az új szabályozás hatálya alá. A dohánygyártók számára viszont tilos lenne a nemzetközi szponzorálás -- ami Magyarország vonatkozásában például a Philip Morris és a Marlboro által támogatott Forma--1-es futamot érinthetné érzékenyen. Új eleme a javaslatnak, hogy a dohánygyáraknak nyilvánosságra kellene hozniuk éves reklámköltésüket. Mint arról lapunk többször is beszámolt, az EU-konformitásra hivatkozva az idén módosított hazai reklámtörvény messze elébe ment a jelenleg érvényes európai szabályozásnak. Magyarországon a nyomtatott sajtóban ez év július 1-jétől, óriásplakáton pedig 2002. január 1-jétől válik tilalmassá a dohányáruk hirdetése. Ugyanakkor a szabályozás megengedi a dohánygyártóknak egyes rendezvények -- így a Forma--1-es futam -- szponzorálását. A várhatóan csak 2004-től életbe lépő EU-szabályozás ilyen mértékű "megelőzése" reklámpiaci elemzők szerint szerint ez év végéig mintegy 3 milliárd forintos bevételkiesést jelent majd az eszköztulajdonosok számára.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.