Kiszáll a kisgépes piacból
A kis irodák piacán a következő években átlagosan alig háromszázalékos növekedés várható, miközben a tintapatronos nyomtatók iránti kereslet az elmúlt évek rekordértékű, 19 százalékos növekedése után alig 7 százalékos éves bővülésnél állandósulhat. A néhány éve még ígéretesnek tűnő piacon mára kiélesedett a verseny, és az árak is nagyon nyomottak, sőt a személyi számítógépek eladása is visszaesést mutat az amerikai piacon. Anne Mulcahy, a Xerox elnök-vezérigazgatója ezekkel a magyarázatokkal szolgált a közelmúltban már csak veszteséget termelő üzletág elkövetkező hat hónapban történő bezárása kapcsán.
Bár a vállalati árbevétel csak mintegy három százaléka, 139 millió dollár származik a kisnyomtatók értékesítéséből, a kár azonban az elmúlt negyedévben így is elérte a 82 millió dollárt, és hasonló veszteség várható a következő negyedben is. A bezárás akár 200 milliós kiadást is szükségessé tehet, de a becslések szerint végeredményben 100 millió dolláros megtakarítás érhető el általa -- jelentette a Financial Times.
A tavaly 18,6 milliárd dollár forgalmat bonyolított Xerox a stratégiamódosítást követően a hálózattal bíró irodák színes és fekete-fehér nyomtatóinak gyártására koncentrál, és előnyben részesíti a közvetlen eladást. Az otthoni felhasználásra szánt nyomtatók üzletágának bezárásával és ennek kapcsán 1050 alkalmazott elbocsátásával a társaság jövedelmezőségi mutatóinak helyreállítását igyekszik elérni. Az átalakulás kapcsán a vezetés igyekszik a többi fölöslegessé vált munkaerő számára a vállalaton belül más feladatokat találni, ugyanakkor emlékezetes, hogy a jelenleg 88 ezer embert foglalkoztató társaság az első negyedévben már megvált 4300 dolgozójától. A Standard & Poor''s elemzése szerint a Xerox most más részlegeiben is nehézségekkel küszködik, és a bezárás is további nehézséget fog felvetni.


