"Terveink szerint augusztus végéig, szeptember elejéig eldöntjük, hogy melyik kelet-közép-európai városban létesítjük legújabb, immár kilencedik call-centerünket. A jelöltek között igen előkelő helyen van Budapest is" -- mondta lapunknak Thierry Antinori, a Lufthansa értékesítési és elosztási részlegének alelnöke.
A Frankfurtban ismertetett és a cég megújuló és bővülő elektronikai offenzíváját taglaló üzleti terv szerint az új híváskezelő központnak 2002 márciusától már működnie kell. Az előzetes tájékozódást ezekben a hetekben felgyorsítják. Antal Gábor, a budapesti iroda üzletkötője hozzáfűzte: Budapest már most is regionális központként működik a cégnél, s a nyelvi és szakmai háttér is rendelkezésre áll. A döntés harmadik szempontja, az ingatlanpiac fejlettségi szintje is a magyar fővárost segíti.
Ingatlanszakértők már a múlt évtized harmadik harmadában jelezték, hogy az irodapiac egyik részterületének számító call-centerek iránt oly gyorsan növekszik az igény, hogy arra nagyságrendekkel több pénzt érdemes fordítania a fejlesztőknek. Budapest jó esélyeit erősítheti, hogy Varsóhoz és Prágához képest sokkal több első osztályú bérirodája van, és a bérleti díjak is nyomottabbak.
Antal közölte: a hazai elektronikus foglalásértékesítés még elenyésző, a cég azonban fejlesztésekre készül (magyar nyelvű on-line szoftver), tervezi továbbá a webes és a wapos (mobilon keresztüli) bejelentkezési lehetőséget is, méghozzá a közeljövőben.
Antinori szerint a híváskezelő központ egyúttal fontos marketingeszköz is. Jelentőségét alátámasztja az is, hogy a különböző elektronikus beruházások -- ezek értéke több millió euró -- rangján kezelik a Lufthansánál. Tavaly a vállalat tízmilliárd eurós forgalmat ért el az on-line értékesítésből, ennek közel felét pedig üzleti utasok rendelései adták. Az idén 200 százalékos növekedést terveznek, 2005-re pedig azt, hogy az összes értékesítésben már 25 százalékot képvisel ez a szegmens.
A német társaság nemrégiben külön céget (Lufthansa //eCommerce) alapított átfogó internetes kommunikációjának és marketingakcióinak irányítására. Ez a kétmillió eurós tőkével létrehozott, jelenleg 60 fővel üzemelő vállalat Németországban még a negyedik negyed elején, külföldön pedig jövő tavasztól több országban is külön portált (Corporate Flyway) indít kis- és középvállalati vevőinek.
A Lufthansa azonban nem csupán saját erejéből, hanem paradox módon több vetélytársával együtt is igyekszik növelni részesedését az on-line utazási piacon. Tegnap Londonban bejelentették, hogy nyolc másik légicéggel -- Air Lingus, Air France, Alitalia, British Airways, Austrian Airlines, Iberia, Finnair, KLM -- vegyes vállalatot alapítottak egy közös utazási portál indítására. Ezt az idén novemberben helyezik üzembe. A vegyes vállalat egyenlő arányban tulajdona a cégeknek, központja Londonban van. Tavaly egyébként a Lufthansánál 1,3 millió elektronikus helyfoglalás történt, és mindegyik esetben a fizetés is ily módon valósult meg.
A londoni szövetkezők közül a német, a brit és a finn vállalat is fedélzeti internetezési és e-mail lehetőségek bevezetését ígérte. Néhány amerikai légitársaság már nyújt ilyet, de csak erős korlátozásokkal. A Finnair jövő februártól néhány nagy távolságú járatán lehetővé teszi, hogy utasai elektronikus leveleket küldhessenek, és néhány, elsősorban hírszolgáltató, illetve utazással kapcsolatos weboldalhoz is hozzáférhessenek. Az internet-hozzáférés 27 heti járat üzleti osztályán válik lehetővé, közel-keleti, illetve észak-amerikai viszonylatban. A cég a seattle-i Tenzing Communicationsszal írt alá szerződést a szolgáltatásról, amelyet később -- még 2002 folyamán -- a turistaosztályra is kiterjesztenek, de csak a nagy távolságú járatokon. Európai útvonalak tekintetében nincsenek hasonló tervek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.