BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már nem süllyed a Ford hajója

Megvalósítható a Ford Europe átalakítási programja, amelynek célja, hogy a cég 2003-ra, 2004-re érje el az egymilliárd dolláros nettó nyereséget -- jelentette ki David Thursfield, a cég elnök-vezérigazgatója az Automotive News Europe konferenciáján, egyben nem kommentálta a híreket, hogy a Ford pályázna a Volkswagenre. A Wall Street Journal szerint ugyanakkor a német óriás átszervezés előtt áll.

A Reuters jelentése szerint a Ford Europe vezetője nem volt hajlandó cáfolni azt a egy ideje folyton visszatérő hírt, hogy a Ford a Volkswagen megszerzésére törekszik. Csupán azt hangsúlyozta, hogy ilyen ügyekben minden döntést a detroiti felső vezetés hoz meg.
Két hete egy német magazin megkérdezte Nick Scheele-t, hogy a Ford bekebelezné-e a Volkswagent. A vezető azt válaszolta: mindig olyan márkákat szereztek meg, amelynek megvásárlását lehetetlennek tartották, mint például a Volvót vagy a Land Rovert. Korábban a Ford a fentiekre alapozott találgatásokra azt mondta: az idézetet kiragadták a szövegkörnyezetből.
David Thursfield mindenesetre kijelentette, hogy az elmúlt évben egymilliárd dolláros vezsteséget elkönyvelt cég jó úton halad, hiszen az első negyedben 88 millió dolláros üzemi eredményt ért el, míg az elmúlt esztendő azonos időszakában az üzemi veszteség hárommillió volt. Az év végéig 15 százalékkal csökkentik a költségeket, s a tervek szerint a 2005-ben befejeződő üzleti tervciklus végére a tavalyi költségszint 30 százalékát kívánják lefaragni.
Eszerint három év alatt 1,7 milliárd dollárt takarítana meg a cég, amelyből az idén 400 millió valósul meg.
A Ford Europe vezetője úgy látja, hogy a társaság ez évben nullszaldós lesz, jövőre már jelentős nyereséget termel, ami 2003--2004-re eléri az 1 milliárd dollárt.
Figyelemre méltó, hogy miközben a nyugat-európai személyautó-piac forgalma május végéig 3,3 százalékkal csökkent, addig a Ford 0,5 százalékkal növelte eladásait -- jelentette az európai autógyártók szövetsége, az ACEA. Így a Ford piaci részesedése 10,9-ről 11,3 százalékra emelkedett. Az eredmény jórészt az új Transit furgonnak és a második generációs Mondeónak köszönhető, és a Ford Europe most e két modell amerikai piaci bevezetésének lehetőségét vizsgálja. A tervek szerint a Mondeo a Mercury márkanév alatt futna az amerikai utakon.
A Volkswagenhez vissztérve: a cég hírek szerint komoly átszervezés előtt áll. A Wall Street Journal elektronikus kiadása idézi Robert Buechelhofert, a konszern értékesítésért és marketingért felelős igazgatósági tagját, aki elmondta, nagy eredményei lennének, ha a konszern szerteágazó tevékenységét a tömegtermelésű autók, a drágább szegmens, a prémiumosztály és a haszonjárművek három divíziójába sorolnák.
Egyes elemzők úgy vélik, a Ford Premier Automotive Groupjához hasonlóan -- amely az Aston Martin, Jaguar, Land Rover, Lincoln és Volvo márkát tömöríti -- a Volkswagennek is létre kellene hozni ilyen csoportot, míg a Lehman Brothers elemzője, Jim Wright szerint nehezen érthető, miért is lenne szükség változtatni az Audinál, amely igen eredményes. Másrészt -- amint azt a Reuters írja -- az anyagi támogatás ráférne a konszernhez tartozó gyengébb egységekre, mint a Bugatti, a Bentley vagy a Lamborghini.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.