Ferdinand PiËch, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke többek között azt vetette a VW konszernhez tartozó Audi-vezetés szemére, hogy az új modelleknél meglehetősen konzervatív politikát követ. A VW által kifejlesztett új, nyolchengeres motort például PiËch szerint az új A4-esbe kellett volna beépíteni, de ezt az Audi vezetése elutasította, végül a motor az új Passatba, az úgynevezett W8-ba került. PiËch úgy véli, hogy az Audinak jobban fel kellene magát vérteznie a BMW-vel szemben, így a nyolchengeres motorral ellátott A4-es komoly versenytársa lehetne a müncheni cég hármas modellsorozatának.
PiËch kijelentései a zavarodottság mellett némi meglepetést is okoztak Ingolstadtban, miután az Audi a maga 27 százalékos részesedésével a VW nyereségének második legbiztosabb pillére. Sőt, nyeresége több is lehetett volna, ha a VW konszern érdekeire hivatkozván nem kellett volna megvásárolnia az olaszországi értékesítést végző Autogerma céget 812 millió márkáért. Az Audi az utóbbi időben 6,9 százalékra növelte német piaci részesedését, ahol alig marad el a 7 százalékot birtokló BMW-től.
Vezetése egyelőre nem reagált PiËch szavaira, de a VW-főnök bírálatai valószínűleg terítékre kerülnek a csütörtöki közgyűlésen.
A Der Spiegel szerint a PiËch bírálata mégsem lenne megalapozatlan. Sokat ártott a TT Coupe hírnevének az új sportautó úttartását illető bírálat, s nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket az alumíniumból készült A2 kisautó sem. Ráadásul a terepjárók piacán -- a BMW-vel és a Mercedesszel ellentétben -- az Audi nincs jelen, s a topmodellnek számító Audi 8-as új változata is csak a jövő év végén jön ki.
Ami a terepjárót illeti, a Der Spiegelnek nincs igaza, hiszen olyan terepképességű szabadidő-autója az Audinak is van, mint a BMW X5 vagy a Mercedes M osztály: mégpedig az A6 kombiból létrehozott Allroad Quattro. Az a Der Spiegel-vád sem állja meg a helyét, hgy a TT autókat két éve ért bírálat ártott volna a modellnek: a győri gyár éveken át 55 ezer sportkocsit bocsátott ki. Az idei lesz az első év, hogy a TT-ből 15 ezerrel kevesebb készül a világpiacra, de az A3 modell -- amelynek összeszerelése áprilisban kezdődött -- 15 ezerrel képviselteti magát a győri tervekben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.