Magyarország ismét ringbe szállt a legnagyobb mexikói ipari csoporthoz tartozó Nemak cég 160 millió dolláros költséggel Kelet-Közép-Európában felépítendő alkatrészgyáráért -- kapott nyilvánosságot a múlt héten a hír (VG, 2001. június 15., 14. oldal). A lehetséges helyszínek közül Tatabánya az egyik legesélyesebb. Az ottani önkormányzattal már folynak is a tárgyalások -- erősítették meg lapunk információit más forrásból.
Az évi közel 5 milliárd dolláros forgalmú Alfa konszernhez tartozó Nemak cég, amelyben résztulajdonos a Ford Motor Co. is, alumínium hengerfejeket és motorblokkokat gyárt. Európai terjeszkedése során felmerült egy a régión belüli beruházás terve is. A mexikóiak a lehetséges helyszínek közül kezdetben Magyarországot szemelték ki, ám 1999-ben a csehországi Plzen eredményesebben lobbizott. Az ottani hatóságok már a szükséges engedélyeket is megadták a beruházáshoz. Nem kizárt azonban, hogy a cseh környezetvédők tiltakozása miatt meghiúsul az építkezés.
A Nemak tavaly ősszel kezdett új helyszínt keresni, s noha talált is egy másik cseh települést, időközben a magyar kormány és a befektetési szakértők ismét komoly offenzívába kezdtek. Számos lehetséges területet ajánlottak fel, köztük Tatabánya is szerepel.
A város polgármestere, Bencsik János a közelmúltban tett is ilyen irányú célzást -- annak kapcsán, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy a BMW mégsem épít gyárat Magyarországon. A jövőt illetően akkor elmondta, hogy két másik autóipari gyárral is tárgyalásokat kezdtek összeszerelő üzem telepítéséről. A város ipari parkjában ugyanis -- ahol az idén három új gyár kezdi meg működését -- gazdára vár a BMW számára elkülönített 200 hektáros közművesített terület.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.