Többéves tendenciát folytatva, az év első felében 24 milliárd forintra növelte árbevételét a Henkel Magyarország Kft., amely bel- és külföldi eladásait egyaránt felfuttatta. Az összességében 20 százalékos javulás mögött az állt, hogy belföldi eladásai 15 százalékkal, 15 milliárd forintra, a külföldiek 50 százalékkal, 9 milliárdra nőttek -- mondta tájékoztatóján Fekete István vezérigazgató, aki az év második felére hasonló forgalombővülést vár. Érdeklődésünkre azonban nem közölt nyereségadatokat, s azt sem tudtuk meg, hogy a cég eredményeiben és további exportterveiben hogyan jelentkezett a forint erősödésének hatása.
A társaság üzletágai közül az első fél évben a legkiemelkedőbb, 37,5 százalékos fejlődést a felülettechnológia érte el, főként az autóipari kereslet élénkülésének köszönhetően. Részben ennek eredményeként lett a barcsi gyár e szakterületen a Henkel CEE- (Kelet-Közép-Európa) csoport kompetenciaközpontja.
A piaci részesedést tekintve -- a GfK piackutató cég adatai alapján -- a Henkel megőrizte vezető szerepét a ragasztók, takarító- és a mosogatószerek piacán. Részesedése e termékeknél 47, 40, illetve 30 százalék volt. A mosóporok piacán a cégnek 35 százalékos a részesedése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.