Energiaracionalizálásra és a termelékenység javítására 1,5 milliárd forint értékű beruházást kíván megvalósítani az ST Glass Rt. A fejlesztést a cég egy pályázaton elnyert közel 900 millió forintból, az MFB-től felvett 320 millió forint hitelből és saját forrásból kívánja finanszírozni. A társaság a pályázat elnyerése után a szerződéseket megkötötte, a projekt előkészületi munkái megkezdődtek, s a tervek szerint a beruházást a jövő év végéig befejezik. Kazinczy Gyula érdeklődésünkre elmondta, a megvalósításhoz szükséges saját forrás biztosítása az idén a váratlan költségnövekedés -- minimálbér-emelés, gázárváltozás -- miatt nehézségekbe ütközött. Az üveggyártás ugyanis energiaigényes (főleg gáz) ágazat, s a kézi gyártás munkaigényes folyamat. A minimálbér-emelés 103 millió, míg az energiaár-változás 225 millió forinttal emelte meg a költségeket.
A negatív hatások ellensúlyozására a társaság több intézkedést hozott. Közel 170 fővel csökkentették a létszámot (további karcsúsítás is várható), az energiahatékonyság növelésére irányuló fejlesztéseket vettek tervbe, átrendezték a termékszerkezetet, racionalizálták a költség- és készletgazdálkodást, az üveggyártáshoz nem tartozó tevékenységeket szűkítették, s erősítették a kereskedelmi és marketingmunkát. Ezek segíthetnek abban, hogy a társaság idei eredménye nullszaldó közelében legyen, további eredmény azonban az intézkedésektől rövid távon nem várható. Mivel az idei tervszámok 400 millió forintos tartós tőkehiányt mutattak, félő volt, hogy a cég nem tudja megvalósítani a tervezett beruházást. A vezérigazgató hozzátette, hogy a további hitelfelvétel, eladósodás csak a problémák elodázását jelentette volna, így a menedzsment a tulajdonos MFB Rt. segítségét kérte. Az előterjesztett anyagok alapján a Magyar Befektetési és Vagyonkezelési Rt. az első fél évben két alkalommal tagi hitellel segítette a társaságot, s azt követően elkészítette a tőkeemeléshez szükséges anyagokat, melyet az MFB Rt. illetékes fóruma jóváhagyott. A vezérigazgató kiemelte, hogy a tőkeemelés biztosíthatja a szükséges fejlesztések megvalósítását, a cég hosszú távon is életképes maradhat, s piaci pozícióit erősítheti.
Az 1280 embert foglalkoztató salgótarjáni cég tavaly 3,6 milliárd forintos árbevételt ért el, az évet 88 millió forintos adózott eredménnyel zárta, mely az előző esztendőhöz képest több mint hatvanszázalékos eredménynövekedést jelent. Az idén négymilliárd forintos árbevételt terveznek, a termelés kétharmada exportra -- USA, Japán, Olaszország, Németország, Franciaország -- kerül. A liberalizált hazai piac mellett az export létkérdés a cég számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.