Várhatóan a napokban bejegyzik a cégbíróságon a Nyugati pályaudvar és a Ferihegyi repülőtér között közlekedő gyorsvasút építésére létrehozott Ferihegy Express Kft.-t. A cég alaptőkéje 50 millió forint lesz, s benne azonos tulajdoni részhez jut a MÁV Rt. és a TriGránit Rt. Urbán Lajos érdeklődésünkre elmondta, hogy első lépésként a jövő héten megkezdik a szakértők által ajánlott nyomvonal véglegesítését. Ez a munka egy-két hónapot vehet igénybe, azután készül a műszaki terv és a környezetvédelmi hatástanulmány. Akkor már pontosan meg lehet határozni a költségeket, s megrendelhetik a járműveket is.
Az előzetes számítások szerint a projekt költsége 15-20 milliárd forint. A beruházást alapvetően vállalkozói tőkéből finanszírozzák majd, de állami támogatásra is számítani lehet, hiszen a tervezett olimpiai pályázat kapcsán a gyorsvasút jelentősége növekedhet. A szakemberek előzetesen tízéves megtérülési idővel számolnak, ami vasúti beruházás esetében nagyon kedvező idő. Ez függhet attól is, hogy a gyorsvasúton milyen tarifa, hatósági vagy szabad ár lesz.
Azonban nem a Ferihegy Express Kft. fogja működteti majd a gyorsvasutat. A tervek szerint vagy a kft. alakul át rt.-vé, vagy egy nyitott részvénytársaságot hoznak létre erre a célra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.