BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új kisautógyár Magyarországon

Két héten belül eldől, hogy Magyarországon vagy más közép-európai helyszínen gyártja 2004-től új közös kisautóját a Toyota és a Peugeot/Citroen alkotta PSA konszern. A hétvégi francia lapok Magyarországot említik az első helyen. A gyárban évente 300-400 ezer autót állítanak elő, ezeket főleg térségünkben értékesítik.

Július 12-én dönt a Toyota és a PSA első embere arról, hogy Magyarországon, vagy más európai országban indítja új, ezer köbcentiméteres kisautójának gyártását -- értesült a párizsi Le Monde. A francia lap -- amely más vonatkozásban megkérdezte a PSA szóvivőjét -- első helyen említi Magyarországot, majd Csehországot és Szlovákiát.
A Reuters és a Bloomberg hírügynökség -- elemzőkre hivatkozva -- csak Lengyelországot nevezte meg. A Tribune francia gazdasági napilap viszont szintén a Le Monde által említett három országról szól.
A tervezett beruházás értéke -- a több száz ezres darabszámot figyelembe véve -- többszöröse az esztergomi Suzuki gyárénak. A részleteket várhatóan a jövő hét második felében Párizsban hozzák nyilvánosságra, amikor a két vállalat vezetői emlékeztetőt írnak alá az előkészületekről.
Magyarországon leginkább a tatabányai helyszín jöhet számításba, ott ugyanis a BMW érdeklődését megelőzően szinte mindent előkészítettek egy új autóipari beruházás fogadására.
A japán és a francia fél a jelentős költségcsökkentést eredményező közös munkára vonatkozó előzetes megállapodást július 12-én írja alá.
A közösen gyártandó alvázon futó, 1000 köbcentiméteres motorral ellátott autó várhatóan 2004-től mutatkozik be, évi 300 ezres szériával. Ezzel az efféle, 6000 és 8000 euró közötti árú kisautók évi 1,5 milliós európai piacának 20 százalékát célozzák meg.
A partnerek fontolóra vették, hogy a vegyes vállalat gyártóbázisa Közép-Kelet-Európában legyen, lengyelországi központtal -- írta a japán Kyodo hírügynökség. A francia AFP hírügynökség jelentése szerint a Toyota franciaországi, valenciennes-i üzeme is "játszik" egyelőre a megfontolásokban. Ott gyártja jelenleg a Toyota az 1300 köbcentis Yarist.
A Toyota az európai gyártás veszteségeinek csökkentése érdekében ősztől nem vásárol több dízelmotort a Corollákhoz a PSA Peugeot/Citroen csoporttól. A márka először Japánból származó motorokkal pótolja a PSA-termékeket, majd saját walesi gyárában állít elő dízelmotorokat. A PSA ugyanakkor áprilisban bejelentette, hogy a Ford Motorsszal egy dízelmotorokat gyártó közös vállalkozást készül létrehozni 1,22 milliárd eurós beruházással. A gyártók úgy látják, hogy a dízelmotorok iránti európai kereslet növekszik. Ez lesz a világ első többnemzetiségű és nagy volumenű termelésre képes motorgyára, amely mindenféle típusú dízelmotort állít majd elő. A francia és az amerikai gyártó a közös termelőüzemtől nagyarányú költségmegtakarítást vár.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.