Július 12-én dönt a Toyota és a PSA első embere arról, hogy Magyarországon, vagy más európai országban indítja új, ezer köbcentiméteres kisautójának gyártását -- értesült a párizsi Le Monde. A francia lap -- amely más vonatkozásban megkérdezte a PSA szóvivőjét -- első helyen említi Magyarországot, majd Csehországot és Szlovákiát.
A Reuters és a Bloomberg hírügynökség -- elemzőkre hivatkozva -- csak Lengyelországot nevezte meg. A Tribune francia gazdasági napilap viszont szintén a Le Monde által említett három országról szól.
A tervezett beruházás értéke -- a több száz ezres darabszámot figyelembe véve -- többszöröse az esztergomi Suzuki gyárénak. A részleteket várhatóan a jövő hét második felében Párizsban hozzák nyilvánosságra, amikor a két vállalat vezetői emlékeztetőt írnak alá az előkészületekről.
Magyarországon leginkább a tatabányai helyszín jöhet számításba, ott ugyanis a BMW érdeklődését megelőzően szinte mindent előkészítettek egy új autóipari beruházás fogadására.
A japán és a francia fél a jelentős költségcsökkentést eredményező közös munkára vonatkozó előzetes megállapodást július 12-én írja alá.
A közösen gyártandó alvázon futó, 1000 köbcentiméteres motorral ellátott autó várhatóan 2004-től mutatkozik be, évi 300 ezres szériával. Ezzel az efféle, 6000 és 8000 euró közötti árú kisautók évi 1,5 milliós európai piacának 20 százalékát célozzák meg.
A partnerek fontolóra vették, hogy a vegyes vállalat gyártóbázisa Közép-Kelet-Európában legyen, lengyelországi központtal -- írta a japán Kyodo hírügynökség. A francia AFP hírügynökség jelentése szerint a Toyota franciaországi, valenciennes-i üzeme is "játszik" egyelőre a megfontolásokban. Ott gyártja jelenleg a Toyota az 1300 köbcentis Yarist.
A Toyota az európai gyártás veszteségeinek csökkentése érdekében ősztől nem vásárol több dízelmotort a Corollákhoz a PSA Peugeot/Citroen csoporttól. A márka először Japánból származó motorokkal pótolja a PSA-termékeket, majd saját walesi gyárában állít elő dízelmotorokat. A PSA ugyanakkor áprilisban bejelentette, hogy a Ford Motorsszal egy dízelmotorokat gyártó közös vállalkozást készül létrehozni 1,22 milliárd eurós beruházással. A gyártók úgy látják, hogy a dízelmotorok iránti európai kereslet növekszik. Ez lesz a világ első többnemzetiségű és nagy volumenű termelésre képes motorgyára, amely mindenféle típusú dízelmotort állít majd elő. A francia és az amerikai gyártó a közös termelőüzemtől nagyarányú költségmegtakarítást vár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.