Versenytárssal erősített az ESMA
Felméry Gusztáv stratégiai és üzletfejlesztési igazgató a Világgazdaság kérdésére ugyanakkor elmondta, hogy az ESMA számára a költséghatékonyság fokozása mellett újabb piaci pozíciók szerzése és a szolgáltatás színvonalának fejlesztése indokolta ezt a lépést. A DGW közterületi reklámfelületeinek bekebelezésével ugyanis lehetővé vált a sokszor egymás közvetlen közelében álló oszlop- és korlátreklámokra kihelyezett hirdetések tartalmának tervezése. Így elkerülhető az egymással versenyben álló reklámozók üzenetei közötti érdekütközés. Felméry szerint a felvásárlással az ESMA elsősorban a fővárosban a köztéri reklámozás szempontjából kiemelten fontos olyan területeket szerzett meg, amelyeken -- mint például a budapesti Kossuth Lajos utcában -- a korlát- és oszlopreklámon kívül egyéb köztéri reklámfelület nem működtethető.
A most szervezetileg is az ESMA kizárólagos ellenőrzése alá került többféle reklámhordozó további előnye, hogy megrendelőiknek az eddiginél összetettebb speciális csomagokat kínálhatnak. A DGW tavalyi árbevétele 50 millió forint volt, az ESMA több milliárdos forgalmából pedig 2 milliárdot könyvelhetett el köztéri reklámok értékesítéséből. Az ESMA egyébként többek között autóalkatrészek, ezen belül főként karosszériaelemek importjával, valamint édességet, üdítőt, cigarettát kínáló árusítóautomaták üzemeltetésével is foglalkozik.


