BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Versenytárssal erősített az ESMA

A közterületi reklámhordozók piacán elsősorban a reklámórák és az oszlopreklámok területén érdekelt ESMA Spanyol--Magyar Reklám Kft. szervezetileg is beolvasztotta a már 1999-ben felvásárolt, hasonló profilú DGW Média és Reklám Kft.-t -- derül ki a cégközlönyből. Az ügylet értékét az ESMA nem kívánta nyilvánosságra hozni.

Felméry Gusztáv stratégiai és üzletfejlesztési igazgató a Világgazdaság kérdésére ugyanakkor elmondta, hogy az ESMA számára a költséghatékonyság fokozása mellett újabb piaci pozíciók szerzése és a szolgáltatás színvonalának fejlesztése indokolta ezt a lépést. A DGW közterületi reklámfelületeinek bekebelezésével ugyanis lehetővé vált a sokszor egymás közvetlen közelében álló oszlop- és korlátreklámokra kihelyezett hirdetések tartalmának tervezése. Így elkerülhető az egymással versenyben álló reklámozók üzenetei közötti érdekütközés. Felméry szerint a felvásárlással az ESMA elsősorban a fővárosban a köztéri reklámozás szempontjából kiemelten fontos olyan területeket szerzett meg, amelyeken -- mint például a budapesti Kossuth Lajos utcában -- a korlát- és oszlopreklámon kívül egyéb köztéri reklámfelület nem működtethető.
A most szervezetileg is az ESMA kizárólagos ellenőrzése alá került többféle reklámhordozó további előnye, hogy megrendelőiknek az eddiginél összetettebb speciális csomagokat kínálhatnak. A DGW tavalyi árbevétele 50 millió forint volt, az ESMA több milliárdos forgalmából pedig 2 milliárdot könyvelhetett el köztéri reklámok értékesítéséből. Az ESMA egyébként többek között autóalkatrészek, ezen belül főként karosszériaelemek importjával, valamint édességet, üdítőt, cigarettát kínáló árusítóautomaták üzemeltetésével is foglalkozik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.