BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zuhant a CME értéke

Az állítólag Ukrajnában fizetett, dollárban milliós kenőpénz vádja azzal sem vált előnyére a kizárólag Kelet-Európában aktív Central European Media Enterprises (CME) tévétársaságnak, hogy gazdálkodására és értékére irányította a figyelmet. Elemzők szerint a CME értéke drámaian lecsökkent.

Ronald Lauder legfőbb érintettként egyelőre nem szólalt meg a cége elleni kenőpénzes vádakban, a CME vezérigazgatója, Frederick Klinckhammer azonban formai okokra hivatkozva cáfolta azokat. Mint beszámoltunk, a manhattani bíróság vizsgálja, hogy a világhírű Estée Lauder kozmetikai cég örököse, Lauder adott-e millió dolláros nagyságrendű kenőpénzt ukrán köztisztviselőknek a CME helyi frekvenciaengedélyének megszerzése érdekében (VG 2001. június 14., 14. oldal). Klinkhammer azt hangsúlyozza, hogy mivel még nem kaptak bírói idézést vagy hivatalos értesítést, ilyen per nem is létezhet.
Az érvelés kapcsán a New York Observer a CME történetét összefoglalva terejedelmes cikket szentel Lauder -- a lap elemzése szerint kudarcot kudarcra halmazó -- kelet-európai érdekeltségeinek. Felsorolja a CME folyó helyi pereit is, első helyen említve a cseh kormánnyal szembeni 500 millió dolláros követelést, s hogy megítélésük szerint Ronald Laudernek magyar érdekeltségét is a CME bizonytalan gazdasági helyzete miatt kellett eladnia. A lap szerint a részvények és szavazatok többségével rendelkező Lauder a valaha a Nasdaqon jegyzett CME-t 1994-ben kölcsönökből indította: mintegy 68 millió dollárt az anyja nevével fémjelzett sikeres Estée Lauder kozmetikai vállalkozásból vett ki, 125 milliót pedig a J.P. Morgan folyósított számára. Ezt később a Standard and Poor (SP) közreműködésével 8,5 millió dollár értékű kötvénykibocsátás követte. Elemzők szerint a ráfordítások visszatérülése kétséges. Az egykor milliárd értékűre fejleszteni tervezett társaság kapitalizációja jelenleg 6,6 millió dollár, egy részvénye két dollárt ér.
A Hoover''s adatbankja szerint a per alatt álló cseh érdekeltsége mellett jelenleg a román PRO TV 66, a szlovén POP TV 86 és a korrupció gyanúját fölvető ukrán Studio 1+1 tévé 60 százalékát birtokló CME tavaly 76,8 millió dollár árbevételt ért el, az előző évinél 40,6 százalékos növekedést és 37,5 millió dollár nettó eredményt jelentett.



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.