A világgazdasági fejlődés lassulása ellenére az év első felében növekedésről számolt be a Henkel-csoport. Összesített árbevétele 8,1 százalékkal, 6,7 milliárd euróra nőtt, amihez 6,1 százalékos bővüléssel 260 millió eurós mérleg szerinti eredmény társult. A 463 milliós működési eredmény azonos a tavalyi azonos időszakéval.
A csoport forgalmának növekedése mögött jórészt az általános mosószerek piacának bővülése állt, míg a speciális mosószerek forgalma kissé esett. Elemzői szerint a következő fél évben viszont nehéznek ígérkezik a felületkezelési és ragasztástechnológiai üzletág helyzete, összességében azonban éves szinten is jelentős árbevétel-növekedést vár a csoport.
A Henkel 24 közép- és kelet-európai cégét összefogó, bécsi székhelyű Henkel CEE árbevétele 8,8 százalékkal, 367,5 millió euróra emelkedett. A 4400 fős egység elnöke, Friedrich Stara szerint éves szinten -- az idén először -- túlléphetnek a 700 millió eurós határon is. Mint a divízió bécsi tájékoztatóján kifejtette, a Henkel CEE a hajápolási termékek és a ragasztók terén piacvezető a térségben, míg a mosószerek és a háztartási tisztítószerek piacán a második legnagyobb.
A Henkel szeptemberben dolgozói részvénytulajdonosi programot indít. A csoport minden munkatársa kedvező feltételekkel vásárolhat elsőbbségi részvényt. Az alkalmazott minden befektetett euró után újabb 0,5 eurót kap. A részvényeket legalább három évig meg kell tartani.
A 850 fős Henkel Magyarország Kft. összesített forgalma az év első felében 20 százalékkal, 24 milliárd forintra emelkedett, ezen belül az export árbevétele kilencmilliárdot tett ki -- válaszolt lapunknak Fekete István, a kft. elnök-igazgatója. A magyarországi Henkel-cégek is a háztartás-vegyipari cikkek piacának bővülését tapasztalták, ennek révén belföldi eladásai 15 százalékkal, közel 15 milliárd forintra duzzadtak. Ugyanezen piac persze a versenytársak számára is bővül, de Fekete István szerint mindig találhatók új lehetőségek a költségek lefaragására, mostanában -- a műszaki fejlesztés mellett -- mindenekelőtt egyes tevékenységek kihelyezése mutatkozott sikeresnek. A cég adatai szerint a Henkel Magyarország megőrizte vezető szerepét a ragasztók, a lakástisztító és a mosogatószerek piacán, és növelte részesedését a mosóporok eladásában is. A kft. az év hátralévő részében a belföldi fogyasztás további bővülésére számít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.