Az elmúlt közel egy évtized alatt évente mintegy 600 millió és egymilliárd forint közötti összeget fordított beruházásra a Trilak-Haering Kft. Legújabb fejlesztésük a mintegy egymilliárd forint értékű, új automata festéküzem létesítése. Pataky Péter kiemelte, hogy a fejlesztés célja a minőség, a munkafeltételek javítása, valamint egy környezetbarát -- az EU-normáknak is megfelelő -- technológia meghonosítása volt. Nem utolsó szempont, hogy a cég versenyképessége is növekedhet. Az ügyvezetőtől megtudtuk: jövőre 800 millió forintot szán a cég beruházásra, mely informatikai és infrastrukturális fejlesztést foglal magában.
A festékgyár privatizációja óta a cég mutatói jelentősen javultak. Növekedett az eladott festék mennyisége, az árbevétel, a nettó jövedelem, a termékek, foglalkoztatottak száma s a saját tőke is. A KSH festékeladási adataira hivatkozva Pataky Péter elmondta, hogy a társaság összpiaci részesedése (a dekoratív és az ipari festékeket is figyelembe véve) 31 százalék, s ezzel a cég piacvezető (1992-ben részesedésük 21 százalék volt).
A Trilak-Hearing termékeinek döntő többségét a hazai piacon értékesíti, az export az árbevételből egyelőre mintegy 5 százalékkal részesedik, legnagyobb külföldi piacuk Románia. A kivitel a környező országokba irányul, s a cég stratégiájában szerepel, hogy a következő években a kivitelt növelje.
Az ügyvezető értékelése szerint a hazai festékpiac évi 5-6 százalékkal növekszik, s ez némiképp elmarad az építőipari bővüléstől. Ennek oka, hogy a festékek egy részét nem az új lakások építésénél, hanem a felújításoknál használják fel. Jellemző, hogy a hazai festékpiac is nyitott, s mivel a legjelentősebb európai gyártók termékei is kaphatók, éles a verseny.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.