Tőkeerős magyarországi franchise-átvevőt keres a múlt század hetvenes évei végén alapított, ma négyezer fős és tavaly 332 millió dolláros bevételt elért The Bombay Company. A bútorokkal, tapétákkal, kiegészítő tárgyakkal, egyedi lakásfelszerelési eszközökkel és termékekkel önállóan is kereskedő társaság olyan partner után kutat, amely a márkanév és rendszer átvételén kívül áruházfejlesztésre és -működtetésre is vállalkozik -- mondta érdeklődésünkre Barázda Katalin, a budapesti amerikai kereskedelmi iroda munkatársa.
A vállalat már puhatolózó tárgyalásokat is folytatott, és nem hagy fel a magyarországi piaci lehetőségek további feltérképezésével sem. Nem zárkózik el attól, hogy bizonyos árucsoportokat külön, forgalmazás céljából is behozzon. A bútor- és lakásfelszerelési piac telítettsége miatt azonban tisztában van azzal, hogy csakis a rétegigények kielégítése lehet a jó üzletpolitika.
A TBC saját áruházaiban, illetve a franchise-partnerek által üzemeltetett egységekben árult termékek túlnyomó része a Távol-Keleten készült, ottani anyagból. Árszínvonala meglehetősen magas, a cég szerint termékei minősége is a felső kategóriába tartozik.
Közép-Európában a magyarországi bolt vagy bolthálózat lenne a TBC első hídfőállása. Észak-Amerikában és a Dominikai Köztársaságban 415 nagyáruház, gyári áruház, illetve franchise-üzlet viseli ezt a nevet, vagy használja ezt a rendszert.
A második negyedévben a TBC 97 millió dollár bevételt könyvelt el, a tavalyi hasonló időszakban 89,6 millió dollárt. A franchise-üzletekben kétszázalékos emelkedést rögzített. A gyarapodó negyedéves forgalom láttán vezetői tarthatónak vélik az idei 450-455 millió dollárra tervezett bevételt.
A vállalat a franchise-hálózat növelése mellett folytatni tervezi a nagyáruházak és a gyári áruházak bővítését. 21 új egység megnyitása is a napirenden van még ebben az üzleti évben.