A Volkswagen Polo, a SEAT Cordoba és a Skoda Fabia is készül ferde hátú változatban, holott -- a piaci igények alapján -- legalább egyikük gyártása felesleges. Bernd Pischetsrieder VWelnök szerint ez az egyik legjobb példa arra, hogy a német autóipari óriáson belül milyen pontokon kell változtatni. A Handelsblattnak adott interjújában az elnök utalt arra, hogy a csoporthoz tartozó egyes modellek konszolidációjakor a vásárlói igényeket a technológiai szempontok elé kell majd helyezni.
Közben az alkatrész-beszállítók feletti nagyobb ellenőrzésre is törekszik a cég. Az elnök szerint nehéz kitűnni a piacon akkor, ha az egymással versengő gyártók ugyanazokat az alkatrészeket használják. Pischetsrieder nem osztja elődje, Ferdinand Pi''ch nézetét, mely szerint a ThyssenKruppnak célszerű lenne eladni a VW-részvényekből egy esetleges felvásárlás megelőzése érdekében. Az új elnök szerint ez a megoldás csak akkor működne, ha a cég a szerződéssel technológiai vagy stratégiai előnyökhöz jutna.
Pischetsrieder tevékenysége a haszongépjárművek terén is újat hozhat. Pi''ch ugyanis nagy terveket fűzött az egység megtartásához, az új elnök viszont csak abban az esetben állhat el az eladás szándékától, ha a DaimlerChrysler mögötti második piaci helyet meg tudja szerezni. Ezt Nyugat-Európában csak a vetélytársak felvásárlásával érhetné el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.