Az uniós irányelvekkel összhangban a MÁV is értékesíti azokat a társaságait, melyek profilja nem tartozik szorosan az alaptevékenységébe. Ezek közé tartozott a 1,9 milliárd törzstőkéjű dombóvári MÁV-Autó Javító Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. is. Több érdeklődő közül végül csak a menedzsment pályázott, de karöltve külső befektetőkkel.
A cég profilja -- gépjárművek javítása, műszaki vizsgáztatás, környzetvédelmi mérések, autóbuszos személyszállítás, olajforgalmazás -- a jövőben sem változik -- mondta lapunknak Gergely István ügyvezető igazgató. Legnagyobb partnerük változatlanul a MÁV, amellyel szerződéses kapcsolatban állnak. A társaságnak bővítésre, fejlesztésre -- bár szükség lenne rá -- egyelőre nem lesz lehetősége, mert -- az igazgató szerint -- a környéken kevés a virágzó vállalkozás, s a külföldi befektetők jelenléte sem jellemző.
Két éve szünetel a vasúti közlekedés a Lepsény--Dombóvár--Tamási--Pincehely szakaszon, itt a MÁV-Autó Javító által üzemeltetett buszokkal szállítják az utasokat. Ez adja bevételei negyven százalékát. Az igazgató hozzátette, egyelőre bizonytalan helyzetben vannak, mivel a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium nem döntött a mellékvonalakról. A vasúti vonalon közlekedő buszjárat iránt van igény, s a jegyek kevesebbe kerülnek, mint a Volán-buszokon.