A Gazdasági Minisztériumban (GM) jelenleg is dolgoznak azon, hogy az utazási szakmában is bevezessék a teljes körű biztosítást nyújtó úgynevezett inszolvenciabiztosítást. A GM tervei szerint ennek feltételeit törvényben szabályoznák, amelynek parlamenti vitája még az idén megkezdődne. A GM illetékese felhatalmazás híján nem kívánt e témában nyilatkozni.
A biztosítótársaságoknál úgy látják -- mint ezt Bartók Nagy András, az Európai Utazási Biztosító Rt. vezérigazgatója és Horváth Péter, a QBE-Atlasz Biztosító Rt. utasbiztosítási ágazatának igazgatója egybehangzóan mondta --, ez teljesen felesleges. Hiszen ha az október 28-tól hatályos kormányrendeletet -- amely az utazásszervező és -közvetítő tevékenységet szabályozza, s rendelkezik a megemelt kaucióról is -- betartják, kellő biztonságot nyújt az utazóknak. Ha megszületne a törvény, az sem nyújtana nagyobb biztonságot az utasoknak, viszont kötelező jellege miatt jelentősen megemelkedhetnek az utazások árai.
A napokban a biztosítók is megkezdték a szerződéskötések előkészítését. Információink szerint jelenleg három társaság ajánl konstrukciót az utaztató cégeknek.
Mint Bartók Nagy András mondta, pontos biztosítási összegeket nem lehet mondani, hiszen ez minden cégnél más-más lesz. Ám nagyobb összegű éves díjra a chartergéppel utaztatók számíthatnak, hiszen ebben az esetben a charterforgalom 20 százaléka a vagyoni biztosíték, s ennek átlagosan öt százaléka lehet a biztosítás éves díja. Ez azt jelenti, hogy átlagosan egy százalékkal emelkedhetnek az utazások árai a következő évben. A QBE-Atlasz Biztosítónál az utazási vállalkozások arra számíthatnak, hogy a biztosítás összege százalékban egy számjegyűnél jobban nem növekszik. A társaságok ragaszkodnak az egyösszegű éves díjfizetéshez, részletfizetésben nem gondolkodnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.