A Gazdasági Minisztériumban (GM) jelenleg is dolgoznak azon, hogy az utazási szakmában is bevezessék a teljes körű biztosítást nyújtó úgynevezett inszolvenciabiztosítást. A GM tervei szerint ennek feltételeit törvényben szabályoznák, amelynek parlamenti vitája még az idén megkezdődne. A GM illetékese felhatalmazás híján nem kívánt e témában nyilatkozni.
A biztosítótársaságoknál úgy látják -- mint ezt Bartók Nagy András, az Európai Utazási Biztosító Rt. vezérigazgatója és Horváth Péter, a QBE-Atlasz Biztosító Rt. utasbiztosítási ágazatának igazgatója egybehangzóan mondta --, ez teljesen felesleges. Hiszen ha az október 28-tól hatályos kormányrendeletet -- amely az utazásszervező és -közvetítő tevékenységet szabályozza, s rendelkezik a megemelt kaucióról is -- betartják, kellő biztonságot nyújt az utazóknak. Ha megszületne a törvény, az sem nyújtana nagyobb biztonságot az utasoknak, viszont kötelező jellege miatt jelentősen megemelkedhetnek az utazások árai.
A napokban a biztosítók is megkezdték a szerződéskötések előkészítését. Információink szerint jelenleg három társaság ajánl konstrukciót az utaztató cégeknek.
Mint Bartók Nagy András mondta, pontos biztosítási összegeket nem lehet mondani, hiszen ez minden cégnél más-más lesz. Ám nagyobb összegű éves díjra a chartergéppel utaztatók számíthatnak, hiszen ebben az esetben a charterforgalom 20 százaléka a vagyoni biztosíték, s ennek átlagosan öt százaléka lehet a biztosítás éves díja. Ez azt jelenti, hogy átlagosan egy százalékkal emelkedhetnek az utazások árai a következő évben. A QBE-Atlasz Biztosítónál az utazási vállalkozások arra számíthatnak, hogy a biztosítás összege százalékban egy számjegyűnél jobban nem növekszik. A társaságok ragaszkodnak az egyösszegű éves díjfizetéshez, részletfizetésben nem gondolkodnak.