A BKV Rt. üzleti tervének megfelelően értékesíti mindazon eszközeit, amelyek az alaptevékenységéhez nem szükségesek, így a kishajóflotta nagyobb részét is. Jelenleg összesen 15 hajója van a társaságnak, ezek közül tízet bérlők üzemeltetnek, öt pedig többek között menetrendszerű járatban teljesít szolgálatot.
Ezek továbbra is megmaradnak, mert a BKV nem kíván végleg megválni a víziközlekedési tevékenységtől s ezzel együtt kikötői engedélyeitől sem. Ez utóbbiak önmagukban is komoly értéket képviselnek, miután a fővárosi önkormányzat rendkívül szűkmarkú e tekintetben.
A hajóparkot és vele párhuzamosan a BKV volt hajójavító üzemét is meghirdették egyszer már értékesítésre, sikertelenül. Az első körben csak egy a bérlők által létrehozott konzorcium ajánlata érkezett, ez azonban 25 százalékkal alacsonyabb volt a társaság által megjelölt minimálárnál -- mondta Szentgyörgyi Tamás.
Ezzel szemben a konzorcium tagjaitól úgy értesültünk, a pályázat beadását megelőző egyeztetések során megjelölt árat ajánlották a hajókért, illetve a hajójavító üzemért. Utóbbi státusa azért érdekes, mert a 100 tonna alatti kategóriában tulajdonképpen az egyetlen javítóüzem Budapesten. Jelenleg a TDL Yachtszerviz Bt. bérli, szerződésük azonban -- akárcsak a hajókat bérlő vállalkozókéi -- december 31-én lejár.
Most másodjára egyelőre csak a hajókat pályáztatja majd meg a BKV -- tudtuk meg a gazdasági vezérigazgató-helyettestől. A hajójavító üzem területére ugyanis az Ifjúsági és Sportminisztérium is bejelentette igényét. A népszigeti part menti telkek felvásárlásával egy sportcentrum kialakítására készülnek. Szentgyörgyi Tamás emlékeztet, hogy a terület rendezési terve szerint ott előbb-utóbb mindenképp megszűnne a hajójavító tevékenység. Amennyiben az ISM.mel meg tudnak állapodni, a minisztériumé az elsőbbség.
Ez idő szerint kizárólag a hajók és az ingatlan hasznosításáról, értékesítéséről van szó, a BKV hajózási kft.-jének eladása nincs napirenden, ez üzemelteti ugyanis a megmaradó vízi járműveket.
Amennyiben nem lesz értékelhető ajánlat a hajók értékesítésére, úgy át kell gondolni a bérleti szerződéseket -- mondja Szentgyörgyi Tamás, aki úgy véli: 1997-ben nyomott díjakkal adták bérbe a hajókat, vagyis ha úgy alakul, most piaci árakat számítanának fel. A gazdasági vezérigazgató-helyettes reményei szerint a pályázatot még az év végéig le lehet zárni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.