Bár fölvetődött, hogy Brüsszel a beleegyezés feltételéül szabja, hogy a Galileo-rendszerben nem élvezhet kiváltságokat az Avis szolgáltatása. A piacvizsgálat során azonban kiderült, hogy a Cendant nem tudna érdemben diszkriminatív lépéseket tenni, ugyanis az unió területén az autóbérlések kevesebb mint 30 százalékát bonyolítja a hálózat.
A döntés jelentőségét jelzi, hogy ez az első bizottsági jóváhagyás nagyobb amerikai illetőségű vállalati fúziók esetén a General Electric és a Honeywell 43 milliárd dolláros meghiúsított ügylete óta. A Cendant--Galileo megállapodás jelenleg arra vár, hogy az amerikai hatóságok is áldásukat adják.
Az utazási irodák részére globális számítógépes értékesítési szolgáltatásokat nyújtó rendszerek piacán az Amerikában Apollo-, máshol Galileo-rendszert üzemeltető Galileo International mellett a francia--spanyol--német légitársaságok tulajdonában lévő Amadeus és az amerikai illetőségű Sabre Holdings és Worldspan számít meghatározó szereplőnek. Árbevételük átlagban mintegy 90 százaléka repülőjegy-értékesítésből, a fennmaradó rész főleg szállodai helyfoglalásból és autókölcsönzésből ered.