Bár fölvetődött, hogy Brüsszel a beleegyezés feltételéül szabja, hogy a Galileo-rendszerben nem élvezhet kiváltságokat az Avis szolgáltatása. A piacvizsgálat során azonban kiderült, hogy a Cendant nem tudna érdemben diszkriminatív lépéseket tenni, ugyanis az unió területén az autóbérlések kevesebb mint 30 százalékát bonyolítja a hálózat.
A döntés jelentőségét jelzi, hogy ez az első bizottsági jóváhagyás nagyobb amerikai illetőségű vállalati fúziók esetén a General Electric és a Honeywell 43 milliárd dolláros meghiúsított ügylete óta. A Cendant--Galileo megállapodás jelenleg arra vár, hogy az amerikai hatóságok is áldásukat adják.
Az utazási irodák részére globális számítógépes értékesítési szolgáltatásokat nyújtó rendszerek piacán az Amerikában Apollo-, máshol Galileo-rendszert üzemeltető Galileo International mellett a francia--spanyol--német légitársaságok tulajdonában lévő Amadeus és az amerikai illetőségű Sabre Holdings és Worldspan számít meghatározó szereplőnek. Árbevételük átlagban mintegy 90 százaléka repülőjegy-értékesítésből, a fennmaradó rész főleg szállodai helyfoglalásból és autókölcsönzésből ered.
Az Európai Bizottság jóváhagyta az utazási helyfoglaló rendszert üzemeltető Galileo-csoport 2,9 milliárd dollárért való megvásárlását. A határozat értelmében az unió területén nem sérül a verseny azzal, hogy az Egyesült Államokban bejegyzett, az Avis autókölcsönzőt is birtokló Cendant-csoport tulajdonába kerül az ugyancsak amerikai illetőségű társaság. Mráz Dániel-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.