Az Air France francia légitársaság üzemi nyeresége az első negyedévben -- 36 százalékkal -- 253 millió euróra duzzadt a tavaly üzleti év hasonló időszakának 186 milliója után. A cég mind jobban kihasználja a párizsi Charles de Gaulle repülőtér tranzitlehetőségeit, ma innen megy a legtöbb járat Észak-Amerikába és Afrikába. Hamarosan újabb, a harmadik párizsi légikikötő is rendelkezésére állhat, erre már hét befektető jelentkezett -- a Le Figaro szerint.
Pierre-Henri Gourgon ügyvezető igazgató az év hátra lévő részében is tarthatónak vélte a 440 milliós éves nyereségtervet, amely megyegyezik a tavalyival. Szerinte más légitársaságok Johannesburgba, Los Angelesbe, Sao Paolóba induló járatainak ritkulása vagy megszűnése miatt az AF "elnyerheti" az innen kieső utasokat. Ám az AF is csökkenti kapacitásai növelését, az eredeti 7,5 százalék helyett már csak 5,5 százalékot tervez.
A Lufthansa a júniusban zárult első fél évben az előző év hasonló időszakának 349 millió eurója után csak 105 millió eurós üzemi nyereséget mutathat föl. Ebben jelentős szerepe van a tavaszi sztrájkhullám okozta veszteségnek és az általános gazdasági visszaesésnek is. A cég mégis 15 A380-as gépet tervez vásárolni az Airbustól.
Sokkal rosszabb a Swissair helyzete. A svájci társaság 234 millió svájci frankos veszteségről számolt be, ez csaknem 100 millióval több a tavalyi év hasonló időszakáénál. A Swissair részvényeinek értéke hétfőn tovább zuhant. A visszaesést annak tudják be, hogy a hét végén elterjedt: tetemes, mintegy 15 milliárd svájci frankos adóssága mérséklésére a cég eladja a FutureLog nevű vállalatban lévő 50 százalékos részesedését a Mövenpick-cateringcsoportnak.
Költségei mérséklése érdekében az idén 1800-at szüntet meg munkahelyeiből a British Airways (BA). A leépítés a tavalyi 3 ezrest követi, ezzel együtt a BA alkalmazottainak száma még több mint 51 ezer lesz az év végén. Szakértők szerint még további létszámcsökkentést kellene végrehajtania a társaságnak -- írja a Dow Jones.
A BA-nál az általános gazdasági lassulással, illetve a terjedő száj- és körömfájás járvánnyal indokolták elsősorban a döntést, amely -- a társaság egyik illetékese szerint -- a BA minden részlegét érinti majd. Elhangzott még, hogy a fedélzeti kiszolgálószemélyzet létszáma még ezen felül is csökkenhet, mivel a repülőgépek belső átalakítása, a nagyobb üléshelyek a személyszállítási kapacitások csökkenését vonják magukkal. A BA németországi leányvállalatánál annyira súlyos a helyzet, hogy a pilóták e hétre sztrájkot helyeztek kilátásba a várható leépítések és a fizetésemelés elmaradása miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.