Amikor két éve a Ganz Gépgyár Holding leányvállalata, a Ganz Vagon Kft. vette át a csődbe jutott Ganz-Hunslet tevékenységét, a társaság stratégiája középpontjába a bérmunka került. Így Nyugat-Európában kerestek partnereket, több céggel, például az AdTranzzal és az Alstommal is együttműködik azóta. Tegnap a Siemensszel kötött 2001--2004-ig szóló beszállítói szerződést. Fodor Tamás elmondta, hogy a Siemensnek már korábban gyártottak metrókocsiba kerülő részegységeket. Még nem látható előre, hogy a megállapodás mekkora megrendelést ígér, de várható, hogy a Siemensen keresztül a Ganz Vagon is bekapcsolódhat az induló villamos- és vasúti projektekbe.
A múlt hónapban vált ismertté a főváros villamostendere, azon azonban magyar cégek nem indulnak, mivel a feltétel évi 15 milliárd forintos forgalom, beszállítóként azonban megrendeléshez juthatnak.
A tavalyi 3,3 milliárdos árbevétel után erre az évre 3,7 milliárd forintot tervezett a Ganz Vagon Kft., ám ehelyett most 2,5-3 milliárdra számítanak. Svájci megrendelésük ez évre szóló részét -- 250 teherkocsi gyártására van szerződésük -- egyik beszállítójuk hibája miatt ugyanis nem tudják teljesíteni. A vevőt ugyan nem vesztették el, de a kevesebb leszállítható kocsi miatt bevételük is csökken. A hibázó beszállítót az igazgató nem akarta megnevezni, mondván, elképzelhető, hogy per is lesz az ügyből.
Mint ismeretes, nemrég egy bírósági határozat arra kötelezte a Ganz Vagont, hogy elhagyja jelenlegi telephelyét, ám a cég az utolsó pillanatban haladékot kapott. Így pár évig még a Vajda Péter utcában maradhat, de már keresi új helyét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.