Amikor két éve a Ganz Gépgyár Holding leányvállalata, a Ganz Vagon Kft. vette át a csődbe jutott Ganz-Hunslet tevékenységét, a társaság stratégiája középpontjába a bérmunka került. Így Nyugat-Európában kerestek partnereket, több céggel, például az AdTranzzal és az Alstommal is együttműködik azóta. Tegnap a Siemensszel kötött 2001--2004-ig szóló beszállítói szerződést. Fodor Tamás elmondta, hogy a Siemensnek már korábban gyártottak metrókocsiba kerülő részegységeket. Még nem látható előre, hogy a megállapodás mekkora megrendelést ígér, de várható, hogy a Siemensen keresztül a Ganz Vagon is bekapcsolódhat az induló villamos- és vasúti projektekbe.
A múlt hónapban vált ismertté a főváros villamostendere, azon azonban magyar cégek nem indulnak, mivel a feltétel évi 15 milliárd forintos forgalom, beszállítóként azonban megrendeléshez juthatnak.
A tavalyi 3,3 milliárdos árbevétel után erre az évre 3,7 milliárd forintot tervezett a Ganz Vagon Kft., ám ehelyett most 2,5-3 milliárdra számítanak. Svájci megrendelésük ez évre szóló részét -- 250 teherkocsi gyártására van szerződésük -- egyik beszállítójuk hibája miatt ugyanis nem tudják teljesíteni. A vevőt ugyan nem vesztették el, de a kevesebb leszállítható kocsi miatt bevételük is csökken. A hibázó beszállítót az igazgató nem akarta megnevezni, mondván, elképzelhető, hogy per is lesz az ügyből.
Mint ismeretes, nemrég egy bírósági határozat arra kötelezte a Ganz Vagont, hogy elhagyja jelenlegi telephelyét, ám a cég az utolsó pillanatban haladékot kapott. Így pár évig még a Vajda Péter utcában maradhat, de már keresi új helyét.