A magyar üzleti élet vitathatatlanul látja az e-kereskedelem értékét: az Accenture által megkérdezett vezetők 63 százaléka hiszi, hogy az ország jövője függ tőle. Ezzel szemben csak 37 százalékuk gondolja, hogy az internetes kereskedés átváltoztatja az üzletvitelt. A döntő pozícióban lévő szakemberek magabiztossága folyamatosan nő, 67 százalékuk konkrét pénzügyi előnyöket lát az internetben, és csak 3 százalékuk nevezi kudarcnak világhálós megjelenését. Az internetet döntő részben értékesítésre és marketingre használják a magyar cégek, s 63 százalékuk növelni fogja ilyen értelmű ráfordításait a következő 12 hónapban.
A legfontosabb hátráltató tényezőnek a biztonság hiányát és az elmaradó fogyasztói reagálást tartják, meglepően magas, 80, illetve 77 százalékos arányban. A fejlődés természetes területének a mobilkörnyezetet tartják, ami nem meglepő, hiszen a készülékek elterjedtségi aránya a lakosságon belül a nyáron már átlépte a 38 százalékot, vagyis a vezetékes arányt.
Bár Magyarország távközlési infrastruktúrája a térségen belül a legfejlettebbek közé tartozik, otthonról kevesen interneteznek. A személyi számítógépek drágák, a telefonköltségek magasak, a legsikeresebb internetszolgáltatók pedig a céges előfizetőkre koncentrálnak. Az Accenture szerint ezzel a helyzettel a privatizáció mértékét és a beáramló működőtőke nagyságát szembeállítva, a gyors fejlődés ígéretét kapjuk. A vállalatközi kereskedelem fejlettsége ezek szerint 2002 végére néhány európai uniós országot is megelőzhet.
A cégvezetők 90 százaléka véli úgy, hogy a magyar szakemberekben rejlő tudás jó exportcikk, ehhez csak Írország és India magabiztossága hasonlítható. Viszont a külföldi cégvezetők 31 százaléka látja kedvező munkaerőforrásnak Magyarországot. Mindez arra utal, hogy a nemzetközi felfogás szerint Magyarország nagy, olcsó és jól képzett munkaerőbázissal bír, és így nagy hasznot húzhat a határokon átívelő kiszervezési üzletágból, mely dinamikusan fejlődik.
A 25 országban több mint 800 döntéshozó megkérdezésével készült felmérésből kiderül, hogy az európai cégek átlagosan 15 százalékkal növelik jövőre elektronikus kereskedelmi költségvetésüket. Elsősorban nem a lakossági fogyasztók irányában fejlesztenek, hanem saját belső tevékenységüket akarják hatékonyabbá tenni.
Bár a magyar elektronikus kereskedelmi piac még mindig fejletlen és magas távközlési költségek sújtják, jövője ígéretes -- áll az Accenture most megjelent európai összefoglalójában. A tanulmány kulcsfontosságúnak tartja a magyar vállalatvezetők optimizmusát, hiszen az adatok szerint 53 százalékuk innovatív élenjárónak, vagy gyors technológiakövetőnek tartja saját cégét. Ez jóval nagyobb, mint a lengyelországi 36 százalék. Az előrelátás viszont óvatossággal is párosul, ami a régió éllovasává léptetheti elő az országot. VG-összefoglaló-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.