A vasúttársaság fejlesztései között kiemelt szerepet kap a Budapest--Újszász--Szolnok vasútvonal rehabilitációja, ami 5,1 milliárd forintot emészt fel. Ennek része a tegnap felavatott vonalszakasz.
A kétfordulós, nyílt nemzetközi kivitelezői pályázaton kilenc külföldi és tizenegy hazai cég indult, a megbízást a Szentesi Vasútépítő Kft. nyerte el. A felújítás -- a vágányok átépítésén túl -- magában foglalja hét útátjáró, valamint a biztosítóberendezések átépítését, a villamos felső vezetékek rendbetételét, illetve a peronok burkolását is.
A projektvezető hozzátette, hogy az elővárosi vasúti forgalom minősége javulhat azáltal, hogy a pályaszakaszon a sebességkorlátozást megszüntetik. A Rákos--Újszász közötti vonalon a munkálatok befejezésének tervezett időpontja 2002. július 30.
A tendergyőztes cég, a Szentesi Vasútépítő Kft. privatizációja már befejeződött, a többségi tulajdonos a Strabag, míg a MÁV-nak már nincs részesedése a vállalatban -- tudtuk meg Vígh Imre ügyvezetőtől. A százötven embert foglalkoztató cég forgalma meghaladja a négymilliárd forintot, s a Budapest--Újszász--Szolnok vonalszakasz felújításán kívül nagyobb projektjeik közé tartozik a HÉV csepeli és a szentendrei vonalának rekonstrukciója is.
Tegnap adták át a forgalomnak a Rákoshegy és Maglód közötti felújított vasúti vonalszakaszt. Érdeklődésünkre Berecz László projektvezető elmondta, hogy a 7,5 kilométeres vasútvonal korszerűsítése 2,7 milliárd forintba került, s ezt az Európai Fejlesztési Bank (EIB) hitele segítségével fedezi a MÁV Rt. H. É.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.