BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szigorodik a médiapiac Oroszországban

Jelentős szigorításokat hozott a televíziós hirdetéseket szabályozó, a duma által most elfogadott új orosz reklámtörvény. A csatornák adásidejük legföljebb 20 százalékában adhatnak hirdetést, és két reklámblokk között legalább 15 percnek kell eltelnie. Bizonyos (például gyerekeknek szóló) műsorokat tilos hirdetéssel megszakítani, s játékfilmet is csak a film forgalmazójának hozzájárulásával.

Putyin orosz elnök és a kormány a média üzleti érdekeire tekintettel ellenezte a javaslatot; az eredeti elképzelés teljesen megtiltotta volna a filmek félbeszakítását. Az orosz tévék egyébként eddig minden korlát nélkül, átlagosan műsoridejük harmadában adtak hirdetést, így a duma döntése nyomán árbevételük vélhetően esni fog, ahogyan a filmes szakmáé is: a reklámstopok többségét ugyanis helyben gyártották.
Bár a tévék már csatát vesztettek, a kiadók még vívják "élethalálharcukat" Alekszej Vojnov, a lapkiadók szövetsége elnöke szerint. A tét: a nyomtatott termékek áfamentességének megőrzése. Bár a lapokat már 1995-ben besorolták a 20 százalékos forgalmi adó kategóriájába, a kiadók rendre felmentést kaptak: először 1998-ig, hogy az áremelkedés ne veszélyeztesse formálódó pozíciójukat, majd az akkori válság következményeinek enyhítésére. December 31-ével azonban a legutolsó határidő is lejár, ezért lobbiszövetségre léptek a kiadói és újságírói szervezetek. A 20 százalékos áfa bevezetése esetén Igor Jakovenko az újságíró-szövetség és Alekszej Vojnov a kiadók országos szövetsége nevében egyaránt az orosz nyomtatott média teljes csődjét és ellehetetlenülését helyezi kilátásba. Helyi elemezők szerint a tévéreklám szabályozásához hasonlóan vélhetően e kérdésben is kompromisszum születik: a költségvetési bizottság megbízásából Alekszander Zsukov olyan törvényjavaslatot dolgozott ki, amely átmenetileg a 10 százalékos áfakörbe sorolná át a nyomtatott sajtótermékeket.

Jelentős szigorításokat hozott a televíziós hirdetéseket szabályozó, a duma által most elfogadott új orosz reklámtörvény. A csatornák adásidejük legföljebb 20 százalékában adhatnak hirdetést, és két reklámblokk között legalább 15 percnek kell eltelnie. Bizonyos (például gyerekeknek szóló) műsorokat tilos hirdetéssel megszakítani, s játékfilmet is csak a film forgalmazójának hozzájárulásával. A. J.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.