Teljes sebességre kapcsolt a csődbe ment Sabena belga légitársaság utóda, a Delta Air Transport (DAT), amit várhatóan Air Belgium névre keresztelnek. Mintegy harminc európai városba indultak a cég járatai, és keddtől már a légitársaság irodáiban, illetve a jegyeket forgalmazó utazási irodákban is újra lehet jegyet váltani. Az egykori Sabena alkalmazottai közül ötezren nem kaptak állásajánlatot az utódtól, ezért további tiltakozó akciókat terveznek.
Az előnyugdíjazások, a végkielégítések, a jövedelempótló szociális juttatások a költségvetésnek és a különböző állami alapoknak összesen mintegy 15 milliárd frankba (95 milliárd forint) kerülnek, vagyis kétszer annyiba, mint amennyit a nagyvállalatok és a pénzintézetek összeadtak az utód-légitársaság elindításához.
Rendeződni látszik a helyzet Svájcban is, ott a Swissair-utód Crossair megkapta a megerősödéshez szükséges pénzt. A beruházók aláírták azt a dokumentumot, amelyben 2,21 milliárd svájci frank összeadására kötelezték el magukat, fenntartásokkal további 378 milliót ígértek, és kilátásba helyeztek 80 milliót.
A Swissair-utód mégsem lehet nyugodt, mert a belga kormány bírósági eljárásra készül a Swissair ellen. A kabinet szerint a svájci tulajdonos veszni hagyta a Sabenát, holott 1995-ben, amikor hozzá került a cég 49,5 százaléka, fejlesztéseket ígért.
Japánban is megszűnőben van egy légitársaság, a bevétel alapján jelenleg harmadik Japan Air System (JAS). A vállalat ugyanis jövő szeptemberben holdingot hoz létre a legnagyobbnak számító Japan Air Lines céggel. Az új holding a világ hatodik legerősebb légifuvarozója lehet, egyúttal párbajra hívja az All Nippon Airwayst (ANA), a bevétel szerint a második helyi légitársaságot is. Az új cég a japán piac felét akarja megszerezni. A szigetországi légipiacot rendkívül súlyosan érinti az elmúlt egy-két évben tapasztalható visszaesés, a szeptemberi amerikai terrorakciók után pedig nyilvánvalóvá vált, hogy több cég eltűnik a piacról.
A magánkézben lévő Lufthansa Brüsszelben tiltakozott amiatt, hogy állami segélyt kaphasson az LTU német chartervállalat az észak-rajna-vesztfáliai tartománytól. Az LTU csődközelbe került, miután többségi tulajdonosa, a Swissair maga is csődbe ment. A Lufhansa igazgatótanácsának egyik tagja a napokban Budapesten is jelezte: a Sabena és az Alitalia esetében is hasonlóan tiltakoztak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.